This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Solved

[Opgelost] Aanmelden op Wifi

PizzakingPizzaking Member
edited May 2017 in Nederlands
Hallo,

Ik heb het probleem dat ik een of twee keer in de maand mijn homey opnieuw moet aanmelden op mijn wifi netwerk.
Ik krijg dan de melding oeps ik kan de server niet bereiken, als ik dan de homey opnieuw aanmeld via setup.homey.nl werkt het weer een tijdje.
Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen?
Tagged:

Comments

  • bvdbosbvdbos Member
    rebooting or PTP should so the trick, no need for re-entering wifi-credentials. You can't reach Homey through the internal ip-adress (https://192.168.x.x/) when this happens?
  • bvdbos said:
    rebooting or PTP should so the trick, no need for re-entering wifi-credentials. You can't reach Homey through the internal ip-adress (https://192.168.x.x/) when this happens?
    No thats the problem it is loosing his wifi association with the AP so i cant ping the homey any more.
    Rebooting is also not solving the problem.
  • Pizzaking said:
    bvdbos said:
    rebooting or PTP should so the trick, no need for re-entering wifi-credentials. You can't reach Homey through the internal ip-adress (https://192.168.x.x/) when this happens?
    No thats the problem it is loosing his wifi association with the AP so i cant ping the homey any more.
    Rebooting is also not solving the problem.
    thanks for the quick response by the way :)
  • spoellyspoelly Member
    <off topic>
    Volgens mij mag je in het nederlandse forum gewoon nederlands praten ;)
    </off topic>

    Heb je een losse AP? of is het je router? 
    DHCP? Zou me kunnen voorstellen dat homey een conflict heeft met een ander apparaat op het zelfde IP-adres.
    Ik zou dhcp reservation doen voor Homey of een vast ip geven.  
  • bvdbosbvdbos Member
    Ik denk ook dat het probleem hier wel eens bij zou kunnen liggen...
  • spoelly said:
    <off topic>
    Volgens mij mag je in het nederlandse forum gewoon nederlands praten ;)
    </off topic>

    Heb je een losse AP? of is het je router? 
    DHCP? Zou me kunnen voorstellen dat homey een conflict heeft met een ander apparaat op het zelfde IP-adres.
    Ik zou dhcp reservation doen voor Homey of een vast ip geven.  
    Ik heb een los accesspoint  en de firewall in dit geval een fortigate is de dhcp server.
    Naar mijn weten kan je de homey niet een fixed ip adres geven of dat moet nieuw zijn???
    Verder heb ik ook een reservation in de dhcp server.
    Ik denk dat ik de homey maar eens ga verplaatsen want hij maakt nu verbinding met een wifi repeater en niet met het accesspoint zelf.
  • bvdbosbvdbos Member
    DHCP Reservation zou moeten werken idd... Probleem zou kunnen liggen bij de repeater, ik merk dat mijn telefoon vaak offline blijft omdat ik zowel mijn 2.4 GHz als mijn 5 GHz netwerk in mijn telefoon had staan...
  • spoellyspoelly Member
    wifi repeaters zijn sowieso niet een lekkere oplossing om wifi in je huis te verbeteren. kan je beter meerdere AP's installeren met de zelfde wifi naam. Ik heb heb zelf Unifi thuis werkt goed! 
  • JanHJanH Member
    In de zijlijn van dit topic een korte reactie op de bijdrage van @spoelly. Ik gebruik tot volle tevredenheid een Fritzbox modem/router. Om de uithoeken van het huis een stabieler verbinding te geven heb ik een Fritzbox repeater (2.4 mhz) ingeschakeld. Dit resulteerde in instabiele/wegvallende verbindingen, o.a. van de Nest Protect. Vervangen door een nieuwer type Fritzbox repeater (2.4 en 5 mhz) zorgde voor nog meer instabiliteit, o.a. mijn smartphone verloor wifi-verbinding en Homey "zwabberde" en werd dus instabiel. Na verwijderen repeaters alles weer oké. Waarom dit alles gebeurt kan ik niet achterhalen, maar voor mij geen repeaters meer. Zelfs niet als ze optimaal zouden moeten samenwerken met de router van hetzelfde merk en dezelfde SSID hebben.
  • HarmLutjeboerHarmLutjeboer Member
    edited May 2017
    Repeaters zijn heel vaak probleem dingen. Vaak is het "doorgezonden" heel zwak en de data snelheid is vaak laag. Ook merk ik vaak dat het signaal, onverklaarbaar, wegvalt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen hierop, maar op veel plaatsen waar ik kom waar repeaters geplaatst zijn is het drama. 

    Ik heb zelf sinds kort een ubiquiti unifi acces point geplaatst en daar ben ik heel tevreden mee. Ik heb nu vrijwel overal in mijn huis een goede netwerk dekking op een paar plaatsten na. Ik ben van plan om binnenkort nog een 2e accespoint aan te schaffen voor de boven verdieping zodat ook de laatste "gaatjes" een goede wifi dekking krijgen. 

    Ubiquiti heeft de mogelijkheid om meerdere accespoint aan elkaar te linken. (volgens mij met een cloudkey, of software op je NAS) Dit moet er voor zorgen dat de twee (of meer) acces points samenwerken als 1 netwerk. Het zou dan zo moeten zijn dat je van het 1ne AP in het andere kunt lopen (met bijv VoIP) zonder dat je merkt dat je van AP switcht.

    Wat betreft de vraag van @Pizzaking. Je zou in de fortigate kunnen instellen dat het macadres van jou homey altijd het zelfde IP adres toegewezen krijgt. Toch? Dat zou het zelfde effect moeten hebben als een static IP adres van Homey (wat volgens mij niet mogelijk is).

    Edit:
    Niet te vergeten om te melden. Als je de ubiquity accesppoint gebruikt en je hebt de software draaiende, dan kun je ook nog wat leuke functies maken met homey. Er is namelijk een Ubiquity app gemaakt voor homey.
  • Hier ook alles  vervangen door Ubiquity UniFi, gateway, switches en 2 AP's UniFi AP-AC-LR long range en met roming nu overal van de tuin tot 2e verdieping vol wifi.
    En met de UniFi Controler Software alles mooi overzichtelijk in beeld.

    https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

  • RichardR said:
    Hier ook alles  vervangen door Ubiquity UniFi, gateway, switches en 2 AP's UniFi AP-AC-LR long range en met roming nu overal van de tuin tot 2e verdieping vol wifi.
    En met de UniFi Controler Software alles mooi overzichtelijk in beeld.

    https://www.ubnt.com/unifi/unifi-ap-ac-lr/

    Waar heb jij de software op draaien. Voor zover ik weet kan dit alleen op een NAS of met de speciale cloud key van UBNT. Of zijn er nog andere mogelijkheden?
  • De controler software is er voor Windows, Mac en Linux en draait zelfs op een Raspberry Pi (weet niet of dat echt snel is).
    De software hoeft niet constant te draaien maar is wel het beste als je je geschiedenis van je verkeer terug wilt kijken. Ik heb het gewoon op mijn Windows PC draaien, maar zet het wel over naar een Synology NAS voor 24/7 monitoring.
    De Cloud Key is handig als je geen server of NAS hebt maar toch 24/7 wil monitoren.

  • OK het probleem is opgelost.
    Ik had geen NTP server gedefinieerd in mijn DHCP scope.
    Na dit te hebben aangepast had ik ook weer verbinding met de cloud server.
  • @Pizzaking bedankt voor het terugkoppelen en vermelden van de oplossing!
Sign In or Register to comment.