This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

meerdere gebruikers geo-fencing

Werkt meerdere gebruikers geo-fencing, zo ja hoe doe je dit. Het is nu zo als ik weg en mijn vrouw is nog thuis dat alles uit gaat, en de flow is ALS er iemand weg gaat EN er is niemand thuis DAN schakel .......uit. Ja dan zit ze in het donker terwijl beide mobieltjes in mijn account staan????

Comments

  • Fire69Fire69 Member
    Dan moet je dus voor je vrouw een account maken en die op haar telefoon in de app zetten  ;)
  • Dat heb ik gedaan, ik heb voor haar ook een account gemaakt en ingelogd op haar telefoon met haar account, en als zij weg gaat of thuis komt krijg ik keurig een push bericht en blijft thuis zoals het is maar als ik weg ga is het foute boel????
  • En gebruik je voor jou en voor je vrouw dezelfde flows?
    Misschien kan je wat screenies plaatsen van de flows die je gebruikt?

  • Misschien doe ik het fout ik ben net in het bezit van Homey maar dit heb ik gedaan.


  • De Homey-app werkt niet altijd even goed moet ik zeggen. Soms gaat het een paar week goed en dan lijkt het of 1 van beide telefoons niet meer een aanwezig of afwezig status krijgt. Dit gebeurd bij ons nog wel eens.

    Optie 1: Op de telefoon (die het niet goed doet) naar instellingen gaan en de radius aanpassen. Na het aanpassen (ook als is het maar een meter) werkt het vaak wel weer.

    Optie 2: De homey-app verwijderen van de telefoon en opnieuw installeren. 

    NB check wel ff in de telefoon of de homey-app toegang heeft tot GPS. In de iPhone bijv kun je aangeven dat Homey geen gebruik mag magen van locatie voorziening, als dat zo is, dat krijg je natuurlijk nooit een goede werking. 

    Tot slot kun je ook nog even het volgende checken. In de floweditor kun je onder tags zien of wat er waar is over een persoon. Een persoon kan thuis zijn, weg zijn, wakker zijn, slapen. Onder tags zie je de gebruikers staan. 

    In dit geval zie je dat ik (Harm) niet thuis ben (1e tag: Nee), Homey weet niet of ik slaap (2e tag: -). Homey weet niet of mijn vriendin (Salome) thuis is (3e tag: -) en ook niet of zij slaapt (4e tag: -)

    In dit geval komt het door een reboot van homey (die ik gisteravond heb uitgevoerd) dat homey de status niet weet. Je zou bijvoorbeeld de volgende flow kunnen maken en door deze op TEST te drukken de statussen handmatig op een waarde te zetten.


    Zoals je ziet krijgen nu de tags en waarde. Vanaf nu kun je dus ook zien of iemand thuis is of niet volgens homey. Als hierbij jou vrouw dus op afwezig blijft staan wanneer ze thuis komt (of andersom), dan kun je misschien met de eerder genoemde optie dit probleem verhelpen.
  • Hoi Harm, dank je voor deze uitgebreide uitleg, ik heb al jou aangedragen oplossingen uitgevoerd dus ik heb er geen gras over laten groeien, wat de oorzaak precies was weet ik niet maar het belangrijkste is het werkt weer, wat ik wel kon zien was dat de aanwezigheid tags leeg waren, dus even een test flow gemaakt!!!!!
    Dank je voor je medewerking 
  • Hoi Harm, dank je voor deze uitgebreide uitleg, ik heb al jou aangedragen oplossingen uitgevoerd dus ik heb er geen gras over laten groeien, wat de oorzaak precies was weet ik niet maar het belangrijkste is het werkt weer, wat ik wel kon zien was dat de aanwezigheid tags leeg waren, dus even een test flow gemaakt!!!!!
    Dank je voor je medewerking 
    Mooi dat het weer werkt! Zolang Homey niet opnieuw opstart zou hij de statussen vast moeten houden totdat ze veranderd worden. Mocht het licht nu weer onverhoopt uitgaan, kijk dan even of de tags nog kloppen.

    Evt kun je door middel van de smart presence-app een soort van back-up maken. Deze app kijkt of je telefoon in het wifi netwerk zit en bepaald aan de hand daarvan of je thuis bent. Je zou deze app de status kunnen laten wijzigen. Zie voorbeeld:



    Op deze manier wordt je status dus alsnog gewijzigd als de GPS of wat voor reden dan ook het niet meer doet. 

    NB. Het is wel zaak dat je telefoon niet in "slaap" valt, als de wifi verbinding verbroken wordt dan ziet hij je niet meer als thuis.
  • Ik had ook problemen met herkenning van de presence.. Ik gebruik nu hiervoor Tasker.
    Zie uitleg hier: https://forum.athom.com/discussion/996/tutorial-using-tasker-together-with-homey

    Hiermee kan ik dus zelf de TAG updaten op basis van bijv. geofencing in Tasker. Werkt een stuk beter

  • Oké Harm dank je ik ga deze backup zeker inbouwen het GPS verhaal blijft een probleem het heeft precies één dag gewerkt.
Sign In or Register to comment.