This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

AWST 6000

2»

Comments

  • Ik probeerde alleen te helpen, niet Homey te verdedigen. Als jij het idee hebt dat ik
    . Ook de makers van Homey doen net alsof alles feilloos werkt, maar dat is bij lange niet zo.
    net doe of alles feilloos werkt bij iedereen dan heb je het mis. Ik heb wat ideetjes aangedragen om te proberen jouw problemen op te lossen. Als dat niet gewaardeerd wordt

    . En nog erger: er lijkt heel weinig gedaan te worden aan het oplossen van die problemen,
    dan word het voor mij wel erg lastig.


    Ik schrijf dit alles met een lach hoor, want het idee achter Homey is prima
    Ik lach met je mee.

     Jammer van die TV, de deurbel, etc. etc.
    Jammer ja.......
  • @Rocodamelshe Super dat je wilt helpen, maar je schreef echt zonder voorbehoud dat het niet aan Homey zou liggen.
    Citaat:
    "Ik hoop dat je ondertussen wel begrijpt dat dit niet aan Homey ligt ( je hebt er nu al 2 geprobeerd) maar aan de apparaten die je probeerd toe te voegen of aan de manier waarop je dit doet."

    Blijf doorgaan met je ideeën!



  • Hans_BredaHans_Breda Member
    edited April 2017
    @Rocodamelshe Hoe ik probeerde Homey te verbinden met de Samsung Smart TV.

    Eerst controleerde ik het IP-adres dat de tv automatisch had gekozen. Die gegevens nam ik over en heb die handmatig ingevoerd waardoor ik zeker ben dat het adres een constante is.
    Homey uitgezet en na verloop van tijd weer aan.
    Apparaten toevoegen->app Samsung TV->ip-adres ingevoerd (192.168.0.103) en dan meldt Homey dat het/hij/zij de tv niet kan vinden.

    Hoop dat je iets ziet!


  • En je tv heeft ook een vast IP-adres in je router? Je kan hem anders ook eens proberen toe te voegen via IR ?
  • @Rocodamelshe Via IR? Vertel... en weer dank voor je reactie!
  • Nee nee, ik wil eerst weten of je tv een vast IP adres heeft in je router.

    Ok, vooruit dan.
    Apparaat toevoegen, infrarood kiezen, bij merk vul je Samsung in en bij type je typenummer van je tv. Misschien heb je een keer mazzel en staat hij er gewoon tussen!
  • @Rocodamelshe Hoe ik probeerde Homey te verbinden met de Samsung Smart TV.

    Eerst controleerde ik het IP-adres dat de tv automatisch had gekozen. Die gegevens nam ik over en heb die handmatig ingevoerd waardoor ik zeker ben dat het adres een constante is.
    Homey uitgezet en na verloop van tijd weer aan.
    Apparaten toevoegen->app Samsung TV->ip-adres ingevoerd (192.168.0.103) en dan meldt Homey dat het/hij/zij de tv niet kan vinden.

    Hoop dat je iets ziet!


    Als je tv uitgezet wordt en deze wordt weer aangezet is het heel goed mogelijk dat je tv een ander IP adres krijgt. Dan komt het ingevulde IP adres niet meer overeen met diegene in Homey. Daarom moet je je TV een vast IP adres geven.

    Als je een vast IP adres geeft dan krijgt je TV altijd dat IP adres als je hem uit en aan zet. Je TV een vast IP adres geven kan je doen door in je router in te loggen en daar je TV een vast IP adres toe te kennen
  • Heren, dank je wel!  Ik kan bij mijn Samsung TV zelf een handmatig IP-adres instellen. Maar ik snap wel dat jullie het adres ook vast in de router willen instellen. Geen idee (nou ja, vaag) hoe dat moet, maar gaat vast lukken.

    Overigens heb ik mijn deurbel in de echt kunnen verbinden met Homey. Gebeurt via een huwelijksmakelaar zou je kunnen stellen.  Ik had nog ergens een stopcontact ACD-3500 liggen. Vervolgens heb ik mijn deurbel  ACDB-7000 ingesteld als het signaal waarmee de ACD-3500 aangezet wordt. Daarna een flow gemaakt dat als de ACD-3500 aangezet wordt... u raadt het al!  Heb een soort Willie Wortel gevoel ;-)
  • JPeJPe Member
    edited April 2017
    @Hans_Breda  Heb je ook gekeken of jouw type toestel wel in de lijst van Casper  staat? Veel typen worden niet ondersteunt, vooral nieuwere typen.    Vast IP in TV instellen werkt ook goed, hoeft niet per se in de router.
    Heel handige tool voor mij is http://www.nirsoft.net/utils/wireless_network_watcher.html  geeft al je aangesloten apparaten weer (ook bedrade)
    https://apps.athom.com/app/nl.casperboone.samsungtv
  • JPe said:
    Vast IP in TV instellen werkt ook goed, hoeft niet per se in de router.
    Je hoeft ook niet per se conflicten te krijgen als je het niet doet nee.
  • ThomasvandeVosseThomasvandeVosse Unconfirmed, Member
    Hier hetzelfde. Net een Homey gekocht, helemaal happy mee. Stel bewegingssensoren, dimmers en een deurbel van KAKU gekocht.. Zéér grillig qua werking. Soms doen ze het ineens, soms ineens weer niet.. Valt eigenlijk geen pijl op te trekken. Nu ben ik software-architect van beroep met jarenlange ervaring in Microsoft Dynamics-land, dus het hele if this than that principe is gesneden koek voor mij, en een technische uitdaging zal ik niet snel uit de weg gaan. Toch ben ik na 3 uur prutsen nog geen stap verder en heb ik de hele bende terug naar de gamma gebracht.

    Mijn advies: Stap af van legacy techniek (433mhz) en schaf zigbee of z-wave producten aan. Deze laten zich gemakkelijker met Homey pairen, en hebben een stuk grotere range.

Sign In or Register to comment.