This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Infrarood

Kan iemand mij vertellen of de IR nou wel of niet werkt op de Homey, bij mij niet werkend te krijgen.

Comments

  • Ja maar mijn persoonlijke bevindingen zijn dat homey dr recht voor moet staan.   Ik gebruik geen IR meer heb het opgegeven. 
  • https://forum.athom.com/discussion/1547/trouble-getting-ir-buttons-to-be-recognised/

    Lees dit is, brengt misschien wat duidelijkheid over de infrarood :)
  • Bij mij werkt het wel, maar moet in mijn flow bijvoorbeeld 6x de power knop drukken van mijn receiver om hem aan te krijgen. Heb nu bij Ali voor €1,90 een IR repeater gekocht ;D Kijken of dat beter gaat..
  • De laatste keer dat ik het heb geprobeerd, zat er vooral verschil in het aan te sturen apparaat of de functie. Homey kon prima mijn TV aan en uit zetten, maar van zender wisselen lukte weer niet. Ook het aan/uit zetten van de receiver wilde niet werken, evenals het aanzetten van enkele IR-kaarsen. Bij de kaarsen leek het ook alsof Homey het signaal van de afstandsbediening, tijdens het 'leren', niet ontving.
    Dit is echter al een hele tijd geleden en inmiddels zijn er wel wat verbeteringen doorgevoerd.
  • Iedereen dank, ik laat IR even voor wat het is. :|
  • werkt prima bij mij. ik laat de aan en uit functie van mn tv en radio 2x zenden en dan na 1 seconde nog 2x.

    werkt 99% van de keren.
    Tv is van philips
    radio van JVC

  • Heb je dan niet dat hij de eerste keer aan gaat, daarna weer uit?
  • dENNtoet said:
    Heb je dan niet dat hij de eerste keer aan gaat, daarna weer uit?
    Nee, mijn radio en tv doen er langer dan 1 seconde over om aan en uit te gaan blijkbaar.

  • Bij mij werkt het ook prima voor de radio (antiek..) en mijn samsung TV. De Samsung TV reageert al bij een enkele keer zenden, de radio heeft meer overtuiging nodig dus die stuur ik het signaal 5x. 

    Je zult echter moeten hebben dat de IR signalen voor je apparaat zijn ingelezen door Athom voor het beste effect (zie samsung tv). Het inlezen van de afstandsbediening van de radio (overigens via een telefoon met IR zender, ik heb de oorspronkelijke niet) kostte even een klein uur maar heb er nu al maanden plezier van (zeker omdat mijn radio bij het aanzetten altijd naar analoge radio schiet).
  • Bij mij gaat met 1 druk op de knop de Samsung TV en Samsung decoder aan of uit. 
  • Ik kan trouwens de IR repeater aanraden van ome Ali(express) voor €1,90.. werkt perfect
  • dENNtoet said:
    Ik kan trouwens de IR repeater uaanraden van ome Ali(express) voor €1,90.. werkt perfect
    Heb je link?  Ik vind dr zoveel, thanks 
  • dENNtoet said:
    Ik kan trouwens de IR repeater aanraden van ome Ali(express) voor €1,90.. werkt perfect

    Hee dat is misschien een goede oplossing! Maar kun je eens uitleggen hoe deze werkt en hoe je hem aansluit? Ik zie een USB stekker zitten.. Maar waar moet die op worden aangesloten?
  • dENNtoet said:
    Ik kan trouwens de IR repeater aanraden van ome Ali(express) voor €1,90.. werkt perfect

    Hee dat is misschien een goede oplossing! Maar kun je eens uitleggen hoe deze werkt en hoe je hem aansluit? Ik zie een USB stekker zitten.. Maar waar moet die op worden aangesloten?
    Die is voor een beetje stroom
  • dENNtoet said:
    Ik kan trouwens de IR repeater aanraden van ome Ali(express) voor €1,90.. werkt perfect

    Hee dat is misschien een goede oplossing! Maar kun je eens uitleggen hoe deze werkt en hoe je hem aansluit? Ik zie een USB stekker zitten.. Maar waar moet die op worden aangesloten?
    Die is voor een beetje stroom
    Ooow op die manier.. Gewoon in een usb adapter steken dus.. En verder? Plak je de ontvanger op de ledring van Homey ofzo? En dan hopen dat de zender WEL het signaal bij het te bedienen apparaat krijgt?
  • Ik heb hem zo @powermarcel10, is inderdaad voor stroom. Werkt echt perfect, nooit meer dat hij hem af en toe niet pakt.


  • dENNtoet said:
    Ik heb hem zo @powermarcel10, is inderdaad voor stroom. Werkt echt perfect, nooit meer dat hij hem af en toe niet pakt.



    Bedankt voor de foto's! Ik snap dat deze oplossing werkt. Echt elegant is het alleen niet.. Ik ben meer op zoek naar een oplossing waarbij ik geen units hoef te plakken.. Als ik één kant nou voor de Homey leg en de andere kant richting mn HTPC richt, zou dit dan ook kunnen werken? Of moet het uiteinde echt op het IR oog van je apparaat geplakt worden..
  • Dit ding is eigelijk gemaakt om een apparaat te besturen die in een kast of tv-meubel staat en waar normaal het IR signaal niet komt. Als je dan het oogje ergens op moet plakken is dit geen probleem natuurlijk omdat het betreffende apparaat toch in een kast of meubel staat.
  • Dit ding is eigelijk gemaakt om een apparaat te besturen die in een kast of tv-meubel staat en waar normaal het IR signaal niet komt. Als je dan het oogje ergens op moet plakken is dit geen probleem natuurlijk omdat het betreffende apparaat toch in een kast of meubel staat.

    Snap ik.. Maar denk je dat het op mijn manier ook iets uithaald? Zo niet, dan ga ik voor een andere oplossing.. een IR versterker van Marmitek bijvoorbeeld

    http://irextender.nl/contents/nl/p21_Powermid_300_Xtra_Draadloze_IR_Repeater_.html


    Of een harmony hub

Sign In or Register to comment.