This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Demo Homey

Hallo,
ik ben 99% zeker dat ik een Homey wil voor me nieuw te bouwen huis, maar zit nog met een aantal vragen en wil het een en ander gewoon even zien.
Ik heb al wat ambasseurs gecontact maar daar hoor ik niets van dus dan maar zo

Comments

  • Priknr1Priknr1 Member
    edited April 2017
    @Slofware ;   Waar woon je,  of wil je best heel Nederland afrijden om bij iemand te kijken? ;)

  • undergroundunderground Member
    edited April 2017
    Waar woon je ongeveer? (plaats lijkt mij voldoende ;-)

    Bijna heel ons huis is voorzien van Philips Hue lampen en dat bevalt ons prima.
    Samen met wat Fibaro devices (schakelaars en sensoren) icm de Homey werkt doorgaans goed.
    Ik zeg doorgaans, want het is nog niet 99% betrouwbaar zoals het wel zou moeten zijn.

    Er zijn twee problemen waar ik zelf tegenaan loop, waarvan er 1 is die ik zelf moet oplossen en 1 die ik zelf niet kan oplossen.
    1. Om de zoveel tijd ligt wifi van de Homey er uit. Dan werken mijn Fibaro sensoren/switches wel (dus Homey werkt), maar mijn Hue lampen niet en is Homey offline. Dat is zeer irritant en ik kan het niet verhelpen. Het is ongeveer elke 1 a 2 weken, maar dat is een gevoel.
    2. Ik krijg de lichtsterkte meting van de Fibaro sensor niet echt lekker. Hierdoor gaan soms lampen niet aan (bij beweging), terwijl het wel redelijk donker is. Dat is een instelling die ik zelf in de Fibaro sensor moet aanpassen.

    Verder heb ik weinig apps en gebruik ik de spraak commando's zeker niet. Die hebben nooit goed gewerkt en heb ik eigenlijk ook niet nodig (heb geen sonos, maar bose soundtouch dus muziek werkt toch niet ;-)

    Als je gaat verbouwen raad ik het volgende aan (zelf ook gedaan):
    - zorg voor veel bedrade ethernet verbindingen in huis die leiden naar een centrale router (al dan niet via een switch) (voor bv TV, media center etc.)
    - zorg voor een goede draadloze router die je in bridge mode zet (zodat Homey ook overal bij kan)
    - zet in veel schakelaars gelijk een Fibaro switch (ook hotelschakelingen)
    - gebruik Philips Hue lampen en schakelaars/dimmers (let op: voedings schakelaar uit de buurt en zicht houden, want die gebruik je zelden dan nog)
    - de homey kun je dan gebruiken om bv de buitenverlichting automatisch te schakelen (maar dat kan met de Hue Bridge ook).
  • @Slofware je hebt al contact opgenomen met verschillende Homey Ambassadors en je hoort hier niets op terug?
    Je bent welkom in Engelen ('s-Hertogenbosch)...

    @Annemarie ik verwacht dat er een probleem is met het formulier... probeer mezelf net uit te nodigen (erg lekker koffie namelijk)... maar krijg geen mail doorgestuurd...
  • @Slofware ;  Als je dan toch in Engelen bent, kom dan ook ff langs in Berlicum (10km verderop) ;)
  • SlofwareSlofware Member
    edited April 2017
    Oeps dacht dat ik de plaats erbij had gezet. In de buurt van Alphen a/d rijn als het kan!
    Ga inderdaad veel ethernet kabels erin trekken, die zijn altijd handig.
    verder wil ik ook Philips hue, nest thermostaat, koppeling met de slimmemeter, rook en vocht melders van fibaro en wat fibaro rgb controllers om lichtknopjes op te doen en de uitgangen ervan te gebruiken, KAKU deur sensoren om geluidje af te spelen als iemand via de achterdeur komt of te loggen hoe laat een deur open ging. Dat zijn denk de belangrijkste dingen en voor de rest veel spelen ermee!
    Engelen is dan net even te ver helaas....
  • Als je 220 apparaten wil schakelen kan je misschien beter de FGS-212 gebruiken
  • Priknr1 said:
    Als je 220 apparaten wil schakelen kan je misschien beter de FGS-212 gebruiken
    Ja klopt, ligt een beetje aan wat de loodgieter nodig heeft voor mijn openhaard boiler
  • Is het probleem met de WiFi algemeen of omdat jou situatie thuis niet goed is?
  • Mijn Homey heeft nog nooit wifi verbindings problemen gehad.

    Heb geen Hue, maar had wel een app draaien die aangaf als Homey geen internetverbinding meer had. Heb hem nooit horen klagen.
  • Ik ben het wel eens met de suggestie van @underground: als er een kabel in kan, en je kunt een kabel trekken... doe dat dan... 

    @Slofware blijkt een issue met het ambassador formulier te zijn... wordt nu naar gekeken...
  • Ik heb nul problemen met de wifi. Eerste keer dat ik het ook hoor trouwens. 
  • @Deef_K Ik zeg ook niet dat ik problemen met wifi heb (of met andere draadloze protocollen)...
    Ik geef alleen de voorkeur aan bedraade oplossingen wanneer die mogelijk zijn...
  • Top dan wacht ik het wel af dat het formulier weer werkt of iemand moet zich in de tussentijd opofferen voor koffie in de buurt
  • @Annemarie de ambassadeurs functie lijkt niet te werken kun jij dit nog oppakken?
  • @Annemarie de ambassadeurs functie lijkt niet te werken kun jij dit nog oppakken?
    @lubbertkramer @Annemarie is er mee bezig (zie slack)
  • undergroundunderground Member
    edited April 2017
    Slofware said:
    Is het probleem met de WiFi algemeen of omdat jou situatie thuis niet goed is?
    Het is een specifiek homey probleem.
    Geen enkel apparaat in huis heeft een probleem, inclusief de Philips Hue Bridge niet (werken allemaal feilloos). Alleen de Homey heeft een wifi probleem. En ik heb al meer op het forum gelezen dat hun homey plotseling offline is. Het enige wat dan helpt is een reboot van de homey.
  • Zou een automatische reboot om bijvoorbeeld 5 uur s'nachts mogelijk zijn.
    Had met me NAS ook vroeg wel een probleem dat hij niet bereikbaar was en moest hem toen even uit/aan zetten
  • HTDHTD Member
    2. Ik krijg de lichtsterkte meting van de Fibaro sensor niet echt lekker. Hierdoor gaan soms lampen niet aan (bij beweging), terwijl het wel redelijk donker is. Dat is een instelling die ik zelf in de Fibaro sensor moet aanpassen.
    Offtopic.
    @underground Ik gebruik ook al langere tijd een Fibaro motion sensor voor detectie van beweging en het meten van licht (lux). Sinds een week heb ik nu een Philips Hue Bewegingssensor en deze is in mij optiek vele malen beter dan de Fibaro motion sensor.
    De bewegingsmeldingen zijn beter. Fibaro wil er zo nu en dan bij mij nog wel eens één missen. (ongeveer 1 op de 15).
    De lux meting wordt door de Philips Hue sensor elke 5 minuten doorgegeven aan Homey wanneer de Lux waarde veranderd.  Bij de Fibaro motion sensor moet ik het maar afwachten hier is geen touw aan vast te knopen. Soms één keer per uur, en enkele maal twee keer en incidenteel drie keer. Geheel willekeurig. En ik heb alle instellingen in de Fibaro setup al geprobeerd en getest. Je kunt dus bij Fibaro soms een uur in het donker zitten omdat Homey geen nieuwe meting krijgt. Met de Philips Hue bewegingssensor is dit probleem opgelost.
    Omdat je al meerdere Philips Hue lampen e.d. hebt daarom het bovenstaande en mijn advies probeer eens een Philips Hue bewegingsmelder. 
    De Philips Hue bewegingmelder geeft de volgende gegevens door aan Homey: 
    1. Beweging gezien
    2. Lux waarde
    3. Temperatuur (heeft bij mij een afwijking van 1,5 graden)
  • Slofware said:
    Zou een automatische reboot om bijvoorbeeld 5 uur s'nachts mogelijk zijn.
    Had met me NAS ook vroeg wel een probleem dat hij niet bereikbaar was en moest hem toen even uit/aan zetten
    Geen idee of er een reboot actie in zit, maar dat zou dan wel een work arround zijn. Liever heb ik een goed werkende wifi adapter/driver in de homey die betrouwbaar is.
  • HTD said:
    2. Ik krijg de lichtsterkte meting van de Fibaro sensor niet echt lekker. Hierdoor gaan soms lampen niet aan (bij beweging), terwijl het wel redelijk donker is. Dat is een instelling die ik zelf in de Fibaro sensor moet aanpassen.
    Offtopic.
    @underground Ik gebruik ook al langere tijd een Fibaro motion sensor voor detectie van beweging en het meten van licht (lux). Sinds een week heb ik nu een Philips Hue Bewegingssensor en deze is in mij optiek vele malen beter dan de Fibaro motion sensor.
    De bewegingsmeldingen zijn beter. Fibaro wil er zo nu en dan bij mij nog wel eens één missen. (ongeveer 1 op de 15).
    De lux meting wordt door de Philips Hue sensor elke 5 minuten doorgegeven aan Homey wanneer de Lux waarde veranderd.  Bij de Fibaro motion sensor moet ik het maar afwachten hier is geen touw aan vast te knopen. Soms één keer per uur, en enkele maal twee keer en incidenteel drie keer. Geheel willekeurig. En ik heb alle instellingen in de Fibaro setup al geprobeerd en getest. Je kunt dus bij Fibaro soms een uur in het donker zitten omdat Homey geen nieuwe meting krijgt. Met de Philips Hue bewegingssensor is dit probleem opgelost.
    Omdat je al meerdere Philips Hue lampen e.d. hebt daarom het bovenstaande en mijn advies probeer eens een Philips Hue bewegingsmelder. 
    De Philips Hue bewegingmelder geeft de volgende gegevens door aan Homey: 
    1. Beweging gezien
    2. Lux waarde
    3. Temperatuur (heeft bij mij een afwijking van 1,5 graden)
    Dan ga ik die zeker een keer proberen. Bedankt voor de tip!
  • NienixNienix Member
    edited April 2017
    In de buurt van alphen aan den rijn ligt Hazerswoude :-)

    Ik heb 2 homeys. 1 voor in huis en 1 voor mijn nieuwe koeienstal :-)

    Ik gebruik voornamelijk kaku spul en 1 lifx lamp. niet veel bijzonders. maar je mag altijd even komen kijken.
  • JPeJPe Member
    edited April 2017
    @Slofware als Krimpen a/d Ijssel voor jou een optie is, ben je welkom. 2923VP42
  • Slofware said:
    Zou een automatische reboot om bijvoorbeeld 5 uur s'nachts mogelijk zijn.
    Had met me NAS ook vroeg wel een probleem dat hij niet bereikbaar was en moest hem toen even uit/aan zetten
    Gebruik de candy app. 
  • Slofware said:
    Top dan wacht ik het wel af dat het formulier weer werkt of iemand moet zich in de tussentijd opofferen voor koffie in de buurt
    Je kan ook bij mij terecht. Ik woon in Hillegom. 
    Ik heb dan wel niet zo'n modern huis als de rest maar ik kan wel laten zien hoe homey werkt. 
  • Kijk dat mooi al die aanbiedingen, bedankt. Heeft iemand iets van fibaro en of de slimme meter?
  • Slofware said:
    Kijk dat mooi al die aanbiedingen, bedankt. Heeft iemand iets van fibaro en of de slimme meter?
    Ik heb een slimme meter aangesloten op homey en 1 fibaro watermelder en 1 fibaro wall plug
  • JPeJPe Member
    edited April 2017
    @Slofware  helaas heb ik geen slimme meter, wel Fibaro-2xSwitch, Fibaro-UniversalSensor, Qubino-2xSwitch, Popp/Duwi-WallPlug, Greenwave-6-MultiSocket, X10dimmers, Aeotec-MultiSensors, Sonos-speakers, Somfi-Zonnescherm. Bezig met over te schakelen van RaspBerri-Pi met Domoticz en X10 naar Homey met Z-Wave, dus nog en lekker rommeltje.
  • Slofware said:
    Oeps dacht dat ik de plaats erbij had gezet. In de buurt van Alphen a/d rijn als het kan!

    Stuur even een pb naar me, ik woon in Reeuwijk.
  •  Nogmaals bedankt voor alle reacties! Dat is ook een reden dat ik voor Homey wil gaan, vanwege een active community

    @ispaapen zal ik doen, Reeuwijk ligt op de weg naar huis, bijna  :#  
Sign In or Register to comment.