This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Te veel spraak van HOMEY

Ik heb hier een flow die mijn radio aan zet via infrarood.
Ik zeg: zet radio aan
homey zei dan: ik zet de radio voor je aan
Nu zegt HOMEY : ik zet de radio voor je aan en meteen erachteraan : het spijt me maar ik begrijp niet wat je bedoelt
Met tv aanzetten ook een probleempje , daar schakel ik via een flow een kaku stekker aan of uit voor stroom naar tv, het werkt allemaal nog wel, maar HOMEY zegt er nu achteraan : het stopcontact wordt geschakeld
Dat laatste kan ik dat ergens uit zetten ?

Comments

  • Ja dat kan. Even je flow kaartjes aanpassen zoals vermeld bij de update. Kaartje "er werd iets gezegd" even veranderen.
  • "het stopcontact wordt geschakeld" don't think that's possible already but I could be wrong?
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited April 2017
    Als je een update doet, zeker een experimentele zoals 1.2 welke nog niet stabiel is is het wel handig als je ook de informatie leest die gegeven wordt. Het is vermeld in de software update en in het wat is nieuw scherm (vierde scherm) wat tevoorschijn kwam nadat je 1.2 geinstalleerd had.  Daarmee los je in ieder geval het probleem op met de reactie "het spijt mij". De andere reactie is een bevestiging van wat je wilt, volgens mij kan dat niet uitgeschakeld worden. 

    Let op, als je muziek wilt gebruiken moet je van veel apps de beta versie gebruiken of de versie die nog op Github staat via CLI installeren. Athom wil de apps van Athom aankomende week naar stabiel brengen zodat 1.2 naar het stabiele kanaal kan zoals ze vermeld hebben in de laatste software update. Maar daarover is op het forum al genoeg te vinden.

    Homey v1.2.0 & v1.3.0
    The last two weeks we have mainly been focusing on stability and resolving smaller issues. Homey v1.2.0 is ready for the stable channel next week, and we're only updating a few media apps before we make the big jump.

  • HarmStellingaHarmStellinga Member
    edited April 2017
    Bedankt lubbertkramer,
    Het eerste is gelukt, die andere bevestiging zou je eigenlijk aan of uit moeten kunnen zetten.
  • Ik werd plotseling overvallen met informatie (die op op een later moment niet terug te vinden was (en ik durf niet meer te vragen naar release notes want:afgebrand) ook de zgn. implementatie van muziek .... niet van te merken, niets werkt :( erger nog, er werkt steeds minder (alle Hue lampen zijn nu onbereikbaar (dus gebruik de Hue app maar weer (ik blijf bezig met 40 lampen handmatig toe te voegen)) als ik homey wat vraag (als hij Uberhaupt bereikbaar is) krijg ik alleen nog maar "het spijt me ..." 
    Ben nu van arre moede maar naar een ander systeem aan het zoeken ... ik zag wel wat in het Amazon, maar die leveren weer niet in NL ...:( 
    Wordt terug naar de hobbytafel ... 
  • Ik werd plotseling overvallen met informatie (die op op een later moment niet terug te vinden was (en ik durf niet meer te vragen naar release notes want:afgebrand) ook de zgn. implementatie van muziek .... niet van te merken, niets werkt :( erger nog, er werkt steeds minder (alle Hue lampen zijn nu onbereikbaar (dus gebruik de Hue app maar weer (ik blijf bezig met 40 lampen handmatig toe te voegen)) als ik homey wat vraag (als hij Uberhaupt bereikbaar is) krijg ik alleen nog maar "het spijt me ..." 
    Ben nu van arre moede maar naar een ander systeem aan het zoeken ... ik zag wel wat in het Amazon, maar die leveren weer niet in NL ...:( 
    Wordt terug naar de hobbytafel ... 
    Misschien moet je wat gedetailleerder je problemen hier neerzetten?  De meeste dingen zullen wel opgelost kunnen worden.

    Eerste wat we moeten weten, zit je op de experimental firmware?

    - Informatie-overval (  :p ): Ik veronderstel dat Homey per ongeluk iets begrepen heeft.  Heb je op dat moment in de /speech-input gekeken wat er stond?
    - Muziek: werkt momenteel enkel met Sonos en Chromecast als ik me niet vergis. Zijn ze mee bezig...
    - Hue: heb ik onlangs ook 1x voorgehad, soms verliest Homey de 'username' van de bridge.  Je moet je bridge dan even opnieuw toevoegen.  Probleem wordt onderzocht momenteel (issue is aangemaakt). Ik snap niet waarom je je lampen handmatig zou moeten toevoegen?
    - 'Het spijt me...': Gebeurt dit met spraak-commando's waar je zelf flows voor hebt gemaakt?  Zo ja, dan ga je je flows moeten aanpassen.
  • + muziek:
    google music,
    youtube (github v0.6 alleen),
    dlna (speakers) word aan gewerkt op het moment, de rest van dlna komt later nog
    soundcloud
    spotify (alleen met sonos op het moment dankzij spotify die weigert vol API toegang te geven)

    maar inderdaad werkt het alleen op 1.2+ en alle apps in beta versies (omdat de update zelf ook nog experimentaal is)
  • glijieglijie Member
    edited April 2017
    Ik werd plotseling overvallen met informatie (die op op een later moment niet terug te vinden was (en ik durf niet meer te vragen naar release notes want:afgebrand) ook de zgn. implementatie van muziek .... niet van te merken, niets werkt :( erger nog, er werkt steeds minder (alle Hue lampen zijn nu onbereikbaar (dus gebruik de Hue app maar weer (ik blijf bezig met 40 lampen handmatig toe te voegen)) als ik homey wat vraag (als hij Uberhaupt bereikbaar is) krijg ik alleen nog maar "het spijt me ..." 
    Ben nu van arre moede maar naar een ander systeem aan het zoeken ... ik zag wel wat in het Amazon, maar die leveren weer niet in NL ...:( 
    Wordt terug naar de hobbytafel ... 
    Voor het gevalletje "Het spijt me..." moet je je oude flows aanpassen van "Er werd iets gezegd" 



    naar "Een gebruiker zei iets met" --> de EN kolom kan in deze verwijderd worden! behalve bij een ontkenning



    Je kan met bovenstaande nog steeds in hele zinnen praten, wat sowieso de voorkeur heeft (hele zinnen en niet losse woorden)

    Als het voorkomt dat je Hue lampen niet meer bereikbaar zijn dan hoef je normaal alleen je Hue bridge opnieuw toe te wijzen. Alle lampen zijn dan weer te gebruiken. Ik heb hier soms ook last van als ik een aantal dagen Homey niet opnieuw opstart. Tot de tijd dat deze issue nog niet opgelost, heb ik een flow gemaakt die elke dag Homey om 04:30 reboot. Heb er sinds die tijd geen last meer van

    de flow die ik gebruik om Homey te rebooten is (gebruik App : HTTP request) Candy App kan ook gebruikt worden 
    onleesbare gedeelte is: {"method":"post","protocol":"http:","host":"::1","path":"/api/manager/system/reboot","headers":{"Authorization":"Bearer blablablablabla","Content-Type":"application/json"}}

    waar blablablablabla is Bearer token


Sign In or Register to comment.