This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Led strip icm fibaro RGBW
arnd
Member
in Nederlands
Goedemorgen
Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende .
Ik heb een ledstrip gekoppeld aan een fibaro rgbw controller en dat werd naar behoren .
Echter zou ik graag een flow willen dat de ledstrip snel tussen 2 kleuren schakelt en blijft doorgaan .
Simpel aan/uit en van kleur veranderen is geen probleem .
Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende .
Ik heb een ledstrip gekoppeld aan een fibaro rgbw controller en dat werd naar behoren .
Echter zou ik graag een flow willen dat de ledstrip snel tussen 2 kleuren schakelt en blijft doorgaan .
Simpel aan/uit en van kleur veranderen is geen probleem .
Comments
je hebt wel de countdown timer app nodig
je kan uiteraard de timings veranderen, of maar 1 tijd nemen zodat het constant hetzelfde is
voor 2 kleuren is het makkelijker 2 timers te nemen
en start timer 2 wanneer kleur 1 word geactiveerd
en start timer 1 wanneer kleur 2 word geactiveerd
en natuurlijk niet vergeten de timer te stoppen
als je meerdere kleuren wilt gebruiken kan je denk ik beter kijken naar een logic manier
en gebaseerd op welk nummer hij staat die kleur toe te passen en +1 bij die logic waarde op te doen
en weer te resetten met de laatste kleur
voorbeeld:
DO NOTE:
als je teveel data gaat verzenden is er een kans je alle z-wave verkeer weg drukt en dus niks meer reageerd.
een wijze minimale waarde is 4 seconden (wat ik tot nu zelf heb uitgevonden) lager reageerd het niet meer goed genoeg
het is niet mogelijk andere animaties aan te maken in homey, deze zijn standaard gedefinieerd in de module.
Als ik in de flow daarna de helderheid wil veranderen dan stopt de animatie..
Wat is hier de oplossing voor?
(heb ook eerst de helderheid geprobeerd maar dat werkt ook niet)
En kan de animatie ook langzamer?
(aura voor in de badkamer)
Animaties zijn volledig vast gesteld in de module zelf, hier kan een controller niks aan veranderen, dit geld voor gebruikte kleuren, maar dus ook de helderheid en snelheid ervan.