This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Led strip icm fibaro RGBW

Goedemorgen 

Wellicht kan iemand mij helpen met het volgende . 
Ik heb een ledstrip gekoppeld aan een fibaro rgbw controller en dat werd naar behoren . 
Echter zou ik graag een flow willen dat de ledstrip snel tussen 2 kleuren schakelt en blijft doorgaan . 
Simpel aan/uit en van kleur veranderen is geen probleem . 


Comments

  • is een random kleur genoeg? (dat is het makkelijkst) of wou je de kleuren zelf defineren
  • arndarnd Member
    caseda said:
    is een random kleur genoeg? (dat is het makkelijkst) of wou je de kleuren zelf defineren
    @Caseda  ,  Liefst 2 kleuren maar Een random kleur zou al voldoende zijn ..
  • casedacaseda Member
    edited March 2017
    dit gebruik ik voor een willekeurige kleur 10 - 30 seconds
    je hebt wel de countdown timer app nodig

    je kan uiteraard de timings veranderen, of maar 1 tijd nemen zodat het constant hetzelfde is

    voor 2 kleuren is het makkelijker 2 timers te nemen
    en start timer 2 wanneer kleur 1 word geactiveerd
    en start timer 1 wanneer kleur 2 word geactiveerd

    en natuurlijk niet vergeten de timer te stoppen

    als je meerdere kleuren wilt gebruiken kan je denk ik beter kijken naar een logic manier
    en gebaseerd op welk nummer hij staat die kleur toe te passen en +1 bij die logic waarde op te doen
    en weer te resetten met de laatste kleur
    voorbeeld:

    DO NOTE:
    als je teveel data gaat verzenden is er een kans je alle z-wave verkeer weg drukt en dus niks meer reageerd.
    een wijze minimale waarde is 4 seconden (wat ik tot nu zelf heb uitgevonden) lager reageerd het niet meer goed genoeg
  • mauricebmauriceb Member
    edited March 2017
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar werkt onderstaande "...dan" actie niet?


  • als die heel snel alleen rood en blauw wilt, uiteraard.

    het is niet mogelijk andere animaties aan te maken in homey, deze zijn standaard gedefinieerd in de module.
  • arndarnd Member
    caseda said:
    dit gebruik ik voor een willekeurige kleur 10 - 30 seconds
    je hebt wel de countdown timer app nodig

    je kan uiteraard de timings veranderen, of maar 1 tijd nemen zodat het constant hetzelfde is

    voor 2 kleuren is het makkelijker 2 timers te nemen
    en start timer 2 wanneer kleur 1 word geactiveerd
    en start timer 1 wanneer kleur 2 word geactiveerd

    en natuurlijk niet vergeten de timer te stoppen

    als je meerdere kleuren wilt gebruiken kan je denk ik beter kijken naar een logic manier
    en gebaseerd op welk nummer hij staat die kleur toe te passen en +1 bij die logic waarde op te doen
    en weer te resetten met de laatste kleur
    voorbeeld:

    DO NOTE:
    als je teveel data gaat verzenden is er een kans je alle z-wave verkeer weg drukt en dus niks meer reageerd.
    een wijze minimale waarde is 4 seconden (wat ik tot nu zelf heb uitgevonden) lager reageerd het niet meer goed genoeg
    Dank je wel werkt Prima 
  • arndarnd Member
    mauriceb said:
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar werkt onderstaande "...dan" actie niet?


    mauriceb said:
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar werkt onderstaande "...dan" actie niet?


    Werkt idd ook perfect voor de alarm scene    Thanks  
  • jaapdeknaapjaapdeknaap Member
    edited June 2018
    Nu kan ik een animatie aanzetten, maar deze gaat automatisch op 100% helderheid.
    Als ik in de flow daarna de helderheid wil veranderen dan stopt de animatie..
    Wat is hier de oplossing voor? 
    (heb ook eerst de helderheid geprobeerd maar dat werkt ook niet)

    En kan de animatie ook langzamer? 
    (aura voor in de badkamer)
  • casedacaseda Member
    @jaapdeknaap
    Animaties zijn volledig vast gesteld in de module zelf, hier kan een controller niks aan veranderen, dit geld voor gebruikte kleuren, maar dus ook de helderheid en snelheid ervan.
  • @caseda Is er een andere manier om vloeiende animaties te maken met Homey?

  • casedacaseda Member
    until the duration property is implemented (with the SDKv2 rewrite off the fibaro app) it will be a bit difficult, after that it is doable with the countdown app
Sign In or Register to comment.