This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Spraak instelling nest iemand een idee??

Ik heb een nest thermostaat en heb een flow gemaakt:
 ALS temperatuur instelling veranderd.   DAN. Spraak: thermostaat ingesteld op (#temp) 

dit werkt super.
Alleen als ik de thermostaat zelf aanpas door aan de nest te draaien. 
gaat hij alle waardes langs.  Als ik hem dus van 16 naar 20 zet. Is de Homey wel even bezig 

thermostaat ingesteld op 16,5 graden 
thermostaat ingesteld op 17,0 graden
thermostaat ingesteld op 17,5 graden
thermostaat ingesteld op 18,0 graden
etc etc. ........


iemand een idee dat hij alleen de laatste waarde uitspreekt ?? 

Comments

  • arndarnd Member
    Ik heb een nest thermostaat en heb een flow gemaakt:
     ALS temperatuur instelling veranderd.   DAN. Spraak: thermostaat ingesteld op (#temp) 

    dit werkt super.
    Alleen als ik de thermostaat zelf aanpas door aan de nest te draaien. 
    gaat hij alle waardes langs.  Als ik hem dus van 16 naar 20 zet. Is de Homey wel even bezig 

    thermostaat ingesteld op 16,5 graden 
    thermostaat ingesteld op 17,0 graden
    thermostaat ingesteld op 17,5 graden
    thermostaat ingesteld op 18,0 graden
    etc etc. ........


    iemand een idee dat hij alleen de laatste waarde uitspreekt ?? 
    Heel leuk idee en heb het ook even ingesteld . 
    Hier spreekt homey zonder de tussen stappen direct de juiste temperatuur uit . 
    Alleen heb ik"Als" de ingestelde temperatuur is   "Dan" Nest is ingesteld op # Temp 

    Dank voor de tip en hoop dat dit jou ook helpt  
    Gr Arnd 
  • ik heb het zo,je hebt een ingestelde temp en de actual temp binnen,kijk maar in je tags
    Als de ingestelde temp is dan  zeg iets "de ingestelde temp is tag-ingestelde temp
                                                           zeg iets "de temperatuur binnen is tag-temp
    werk ook met de thermostaat app,ingesteld en bij verandering meer als 1 graad geeft hij gewoon in een keer de juiste waarde aan
    zal het hier eens testen als ik het handmatig doe,normaal doet mijn vrouw het haha,of homey alles oprateld
  • ik heb hem zo  en dan gaat het fout hij zegt met handmatig instellen minstens de laatste 3 stappen <span>:neutral:</span>
  • @arnd

    heb jij. hem zoals hierboven ??

  • keverjeroenkeverjeroen Member
    edited March 2017
    Gebruik anders een timer. Zodat hij de ingestelde waarde pas voorleest als de timer is afgelopen. Stel je voor dat je er normaal 2 seconden over doet, om de Nest van 16 naar 21 te draaien, dan gebruik je een timer van 2 seconden.

    Wel jammer dat Nest zo werkt eigenlijk. Mijn Atag thermostaat, gaat ook alle waarden langs, maar stelt de temp pas echt in als hij even (een seconde ofzo) op een temp blijft staan. Vraag me af of je ketel het leuk vind dat hij iedere halve graad door krijgt als je een slinger aan de Nest geeft..

    Ik heb de flow zo gemaakt, dat Homey het alleen zegt als er een extreem lage of hoge temperatuur is ingesteld. Dat gebeurt nog wel eens als ik door de Homey app scroll, en per ongeluk mn vinger op de thermostaat in de app heb, dan staat hij ineens op 28 graden. Best warm als je dan thuis komt.. :)
  • @keverjeroen Ohja super dat ga ik gelijk proberen Met een timer. 

    p.s. Daar had ik ook wel is last van met scrollen dat heb ik opgelost door de thermostaat bovenaan in ''THUIS'' Te zetten 
    Dat scroll je nooit overheen 
  • Nice! The timer app can be used for a lot of flows, where the trigger triggers more times quickly. Works also great with a motion sensor (when movement detected, start timer, when timer stops, action).
Sign In or Register to comment.