This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

home desktop app, de FLOW pagina is gewoon irritant traag of bevat echte onhebbelijk heden.

Werkt bij jullie die homey desktop app (windows) ook zo traag of slecht bij de FLOWS optie?

Voornamelijk ervaar ik dit bij FLOWS, voor de rest valt het wel mee.

Een paar onhebbelijkheden of wel grote irri factoren bij mij zijn:

Als je bv flows wilt sorteren, dat is gewoonweg een ramp. Je kiest er 1, wil hem verslepen maar de 'highlight' waar ie moet komen staan staat een stuk onder je muis of is er helemaal niet. Daarnaast is het trigger venster veel te klein en on overzichtelijk.

Een ander irritant probleem is het toevoegen van TAGS in flow cards, deze kies en sleep je, maar voordat je hem in het juiste vakje hebt ben je heel wat gevloek verder. Ook duurt het soms tergend land als je hem 'los laat' voordat Homey weer reageert en dat je verder kunt gaan met de flow.

Ook het tag uitklap scherm zelf is soms gewoonweg irritant, het is te klein maar het grootste probleem is het blijft staan. Kies je een tag en je wilt het wegslepen blijft het openstaan. Heel handig als je net onder het uitklap scherm je flow card hebt waar het in moet, dat lukt je gewoonweg niet.

Hebben jullie dit ook, is dit bekend bij Athom dat iemand dit weet?

Comments

  • Ik heb daar ook allemaal last van. 
  • @B3rt kun je eens naar het geheugen gebruik van je Homey kijken?
    Wanneer systeem of overig erg groot is / het geheugen maximaal gebruik wordt, dan kan dit de traagheid verklaren. Athom is dit aan het onderzoeken.
    Homey opnieuw opstarten helpt vaak.
  • JonJon Member
    @B3rt Dit klopt allemaal, en speelt al een heel stuk langer (is trouwens ook zo bij de webversie in bv Chrome). Is niet het gevolg van een te klein geheugen of iets dergelijks, maar inherent aan slecht geprogrammeerde interface.
    Hopelijk pakt Athom dit down the road eens een keertje op, want ergerlijk is het inderdaad wel :(
  • @Jon  het meeste wat je noemt vereist inderdaad een beetje teveel handigheid bij het programmeren.  heb ik ook last van.  maar die traagheid in de flows herken ik niet,  wat bedoel je daar mee?  tijdens het programmeren ?   dat loopt bij mij als een speer.
    of  de verwerking van de opdracht  als homey iets moet doen?
  • JonJon Member
    De traagheid noemde ik ook niet, maar de TS. Maar goed, de 'smoothness' van de flow editor kan zeker nog wel wat kruipolie of WD40 gebruiken.
  • WathLamersWathLamers Member
    edited March 2017
    Jon said:
    De traagheid noemde ik ook niet, maar de TS. Maar goed, de 'smoothness' van de flow editor kan zeker nog wel wat kruipolie of WD40 gebruiken.
    ah  ok    :#

    edit  zeker verkeerd gelezen omdat het niet engels was..     :D :D
  • B3rtB3rt Member
    ik bedoelde ook niet traagheid, maar inderdaad de 'smoothness', dus hoe spoepel alles loopt.

    Heb het idee zodra de flows wat groter/ingewikkelder worden dat de soepelheid snel verdwenen is.

    Ik zou het graag zien dat je meer met code kon werken ipv de flow cards, met code kan je gewoon veel meer.
Sign In or Register to comment.