This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

bereik fibaro doorsensor

beste ,
vandaag een 2e fibaro Plus deursensor gekocht omdat ik dacht dat de oude niet genoeg bereik meer had, het lijk erop dat na de laatste update het bereik van het zwave protocol veel kleiner is geworden .
Zelfs met een nieuwe deursensor ( Afstand circa 6 meter met een deur ertussen ), doet hij het erg slecht. als ik de sensor dicht bij de homey houd , dan doet hij het pfect. Monteer ik hem weer aan de voordeur dan bijna niet meer ( wel als ik de dunne tussendeur openhoud .
Is er iets met het bereik gebeurd tijdens de laatste update ?

Comments

  • Ik liep gisteren tegen hetzelfde probleem aan. 1x sensor op de keukendeur en 1x op de werkplaats deur. Met testen kwam ik tot 4 a 5 m, daarna geen verbinding meer. Ik heb in de keuken nu een wallplug geplaatst en nu hebben beide sensoren voldoende bereik.
    Ik weet niet hoe het bereik van de vorige versies was, maar nu reikt het niet erg ver.
  • I have a similar problem, but now with the z-wave network map, I can see it is connected via a sub optimal route.
    Also, be aware that stuff such as walls, electricity lines and water lines can significantly reduce the signal strength.  
Sign In or Register to comment.