This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Aantal beginners vragen

Sinds vandaag heb ik de Homey in huis. Ik loop tegen (tot nu toe) 2 dingen aan:
1. Ik wil graag zones kunnen verwijderen. Ik heb een 1 vloers appartement dus geen zolder tuin etc. Hoe kan ik onnodige/niet bestaande zones verwijderen. Het is met name in de mobile app nogal irritant.
2. De Sony Bravia (non Android) app heeft geen functie om de tv uit te zetten zodat ik dit in een flow kan verwerken. Ik heb dit dus geprobeerd met de infrarood afstandsbediening. Echter de IR learn modus ziet er totaal anders uit dan in het youtube filmpje wat ik heb gevonden. Ik moet 15 keer op een knop drukken maar als ik dit heb gedaan en de knop opslag werkt deze niet in de flow.
3. Ik heb een flow "film kijken" als ik deze gebruik vraagt Homey uit zichzelf "welke film wil je kijken" hier heb ik niet om gevraagd. Ik wil de film gewoon zelf selecteren met de afstandsbediening in Kodi en niet door Homey laten starten.

Kasper

Comments

  • Welkom op het forum en veel plezier met je Homey.

    1a.Gebruik de Homey desktop software of desktop Chrome, andere platformen en browsers werken niet goed.
    1b. Zorg dat er géén apparaten meer staan in de zone en klik op het vierkantje met een nummertje naast de zonenaam. Het vierkantje met nummertje zal veranderen naar 3 streepjes. Sleep de zone naar beneden en de tekst zone verwijderen zal verschijnen. Laat de knop beneden los.
    2. IR heeft helaas vaak nog problemen. Op het forum is hierover meermaals geschreven. Iedereen hoopt dat de IR functie met een toekomstige update zal verbeteren.
    3. Waarschijnlijk is "film kijken" een intern commando en daarom zal Homey zo reageren. Probeer een ander commando te gebruiken in de flow. Je zou bijvoorbeeld "ik wil film kijken" kunnen proberen.

    Ik hoop dat de antwoorden je verder kunnen helpen om je problemen op te lossen.
  • Als aanvulling op 3, als je de Kodi app hebt geïnstalleerd dan vraagt ie dat volgens mij, denk dat het meer een Kodi gerelateerd commando is. Ik heb zelf ook Kodi en toen ik de app uitschakelde viel Homey me niet meer lastig met dat soort vragen. 
  • Ontwikkelaar van de Kodi app hier.. 'Film kijken' is inderdaad een intern commando van de Kodi app. Deze reageert als er een zin met 'film kijken' gezegd wordt. Ik zit er over te denken om spraak te verwijderen uit de app, omdat het niet lekker werkt met de huidige spraak verwerking. Of ik bouw een optie in waarmee je kan selecteren welke interne commando's voor Kodi je wilt gebruiken.

    Vraagje, hoe je je film kijken flow opgezet? Post een screenshot hier, dan kan ik je verder helpen om dit te voorkomen.
This discussion has been closed.