This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

IFTTT

Hans_BredaHans_Breda Member
edited February 2017 in Nederlands
Heb als test een simpel applet gemaakt waarin Homey iets zou moeten zeggen als er mail binnenkomt. De applet registeert dat er mail binnenkomt maar Homey zwijgt. Zucht, werkt ook niet of zie ik iets over het hoofd (nee hij staat aan etc. etc.). Wie kan mij helpen?
«1

Comments

  • Misschien dat je al wat screenshots kan posten met wat je allemaal hebt ingesteld? Dat gaat het een stuk makkelijker maken.
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited February 2017
    Hier werkt het. Je moet eerst de flow aanmaken in Homey (als je van homey naar IFTTT gaat) en andersom eerst in IFTTT en dan in Homey. Hier werkt het vervolgens dus de vraag is hoe ziet je flow/applet eruit en kun je hiervan screenshots posten. Denk dat je in jouw geval in de "Als" de kaart IFTTT moet gebruiken met de naam van je applet.





  • Overigens heb ik een ander event gebruikt als trigger maar dan zwijgt Homey ook. Ik kan ook geen flow kiezen, die optie is niet beschikbaar wordt gemeld.

  • Overigens heb ik een ander event gebruikt als trigger maar dan zwijgt Homey ook. Ik kan ook geen flow kiezen, die optie is niet beschikbaar wordt gemeld.

    heb je eerst een trigger in homey aangemaakt voordat je in IFTTT de instellingen aanmaakt? zoals @lubbertkramer aangeeft?
  • glijie said:
    Overigens heb ik een ander event gebruikt als trigger maar dan zwijgt Homey ook. Ik kan ook geen flow kiezen, die optie is niet beschikbaar wordt gemeld.

    heb je eerst een trigger in homey aangemaakt voordat je in IFTTT de instellingen aanmaakt? zoals @lubbertkramer aangeeft?
    Ik verwijs helemaal niet naar een flow in Homey. Dat kan ik niet eens want die optie is "not available". Overigens dank voor je reactie, super!
  • glijieglijie Member
    edited February 2017
    glijie said:
    Overigens heb ik een ander event gebruikt als trigger maar dan zwijgt Homey ook. Ik kan ook geen flow kiezen, die optie is niet beschikbaar wordt gemeld.

    heb je eerst een trigger in homey aangemaakt voordat je in IFTTT de instellingen aanmaakt? zoals @lubbertkramer aangeeft?
    Ik verwijs helemaal niet naar een flow in Homey. Dat kan ik niet eens want die optie is "not available". Overigens dank voor je reactie, super!
    Geen dank... Je zal toch een trigger in homey moeten aanmaken als je IFTTT met homey wil laten communiceren. Je zult dan iig zien dat de opties die NOT AVAILABLE zijn, ineens wel available zijn.
  • @Hans_Breda
    Hier een stappen plan om homey te laten praten als je nieuwe G-mail binnen krijgt


    Maak een flow aan met een trigger in Homey



    ga naar www.ifttt.com sign in en ga naar my applets en maak een NEW APPLET aan.


    klik op  +THIS en type gmail in de zoekbalk en selecteer Gmail icoon

    Selecteer hierna "Any new mail in inbox


    Klik nu op + That  en type HOMEY in de zoekbalk en selecteer HOMEY

    Selecteer nu  "Trigger a Flow"

    Selecteer de trigger die je aangemaakt hebt in HOMEY in mijn geval gmail

    Vul de variabelen 1 2 en 3 eventueel aan. en klik Create action

    Klik daarna op Finish Et voila, Homey praat tegen je als er nieuwe mail binnen is.

    Succes! 

  • Hans_BredaHans_Breda Member
    edited February 2017
    @glijie  Diepe buiging, werkt als een tierelier, dank! Voor de (net zulke onwetende als ik ) meelezers: wel eerst even de app IFTTT in Homey installeren. Tjonge, eindelijk iets dat werkt in Homey!
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited February 2017
    Of eindelijk iets dat je goed doet. Als je alles verkeerd doet kan je Homey of IFTTT niet de schuld geven natuurlijk. Er werkt nog veel meer in Homey. Als je nog iets niet weet, vraag het gerust. Er zijn zat mensen die je kunnen helpen blijkt. Maar om nou te zeggen :"eindelijk iets dat werkt in Homey!" vind ik niet helemaal eerlijk.
  • ;) Hij bedoeld het niet zo slecht
    maar er is een app voor email:
    https://apps.athom.com/app/homey.email

  • @Rocodamelshe SmartPresence werkt niet, deurbel KAKU ACDB 7000 doet het wel in testmodus maar niet in het echt, spraakherkenning werkt hoegenaamd niet, mijn telefoons zijn volgens Homey eeuwig away,  ik heb Homey pas een week en volgens mij gedaan wat ik moest doen. Ik stond op het punt het terug te sturen maar gelukkig krijg ik nu respons waardoor ik verder kan (de meneer van Smart Presence b.v. laat niets van zich horen en dan ben je natuurlijk kansloos).  Dus als je mij verder kunt helpen met de deurbel zou ik enorm gelukkig zijn, en hoe dan ook houd ik Homey.  En uiteraard wil ik niet oneerlijk zijn maar de informatie is denk ik voor verbetering vatbaar. Zo weer een beetje vriendjes? Zo ja, druk op de bel! ;-)
  • Tringggggg!!
  • RocodamelsheRocodamelshe Member
    edited February 2017
    Ik heb de ACDB 7000 BC werkend hier maar met een beetje aanpassingen. Niet de drukknop gebruikt omdat die buiten zit en out of range kan zijn. Alleen de binnen unit met een relais ertussen en buiten gewoon de standaard drukknop die bij het huis zat. De presence moet je voorlopig even opgeven als het gaat om Homey icm apps. Werkt niet 100% en gaat ook voorlopig niet gebeuren. Heeft trouwens niks met Homey te maken. Spraakherkenning is voor iedereen anders. Bij mij werkt het geweldig en bij anderen voor geen meter. Kan aan Homey liggen maar dan wel aan jouw Homey en niet aan de mijne. Mocht ik je verder ergens mee kunnen helpen dan hoor ik dat graag. Heb een hoop Youtube filmpjes online staan die laten zien wat er kan als je er een beetje tijd in stopt. Even goeie vrienden.
  • bvdbosbvdbos Member
    edited February 2017
    Smart Presence werkt perfect voor mij, is afhankelijk van de sleep-instellingen van je telefoon
    Standaard Homey Presence werkt idd minder tot slecht
    ACDB7000 weet ik niet maar hoor idd minder goede verhalen
    Spraakherkenning: Belangrijkste is te zorgen dat er geen echo's zijn en kijk op
    http://[homeyip]/manager/speech-input wat Homey heeft verstaan...
  • @bvdbos Dank voor de hulp! Spraakherkenning heeft nu nog geen prioriteit, die deurbel wel. Ik ben slechthorend en het zou geweldig zijn als Homey me door spraak en licht attent kan maken op een bezoeker. 
  • @Rocodamelshe Dank je wel! Zie mijn bericht hierboven. Als je iets hoort dan hoor ik het graag!
  • Ik zal ff kijken of ik wat kan vinden om je te helpen met je deurbel. En daar komen we wel uit!
  • Ik heb de ACDB 7000 BC werkend hier maar met een beetje aanpassingen. Niet de drukknop gebruikt omdat die buiten zit en out of range kan zijn. Alleen de binnen unit met een relais ertussen en buiten gewoon de standaard drukknop die bij het huis zat. De presence moet je voorlopig even opgeven als het gaat om Homey icm apps. Werkt niet 100% en gaat ook voorlopig niet gebeuren. Heeft trouwens niks met Homey te maken. Spraakherkenning is voor iedereen anders. Bij mij werkt het geweldig en bij anderen voor geen meter. Kan aan Homey liggen maar dan wel aan jouw Homey en niet aan de mijne. Mocht ik je verder ergens mee kunnen helpen dan hoor ik dat graag. Heb een hoop Youtube filmpjes online staan die laten zien wat er kan als je er een beetje tijd in stopt. Even goeie vrienden.
    Ik wil ook mijn kaku deurbel aansluiten op mijn gewone bel. KUN je laten zien hoe jij dit gedaan hebt met de relais ertussen?
  • Zeker, ga ik vanavond doen voor je
  • glijie said:
    @Hans_Breda
    Hier een stappen plan om homey te laten praten als je nieuwe G-mail binnen krijgt


    Maak een flow aan met een trigger in Homey



    ga naar www.ifttt.com sign in en ga naar my applets en maak een NEW APPLET aan.


    klik op  +THIS en type gmail in de zoekbalk en selecteer Gmail icoon

    Selecteer hierna "Any new mail in inbox


    Klik nu op + That  en type HOMEY in de zoekbalk en selecteer HOMEY

    Selecteer nu  "Trigger a Flow"

    Selecteer de trigger die je aangemaakt hebt in HOMEY in mijn geval gmail

    Vul de variabelen 1 2 en 3 eventueel aan. en klik Create action

    Klik daarna op Finish Et voila, Homey praat tegen je als er nieuwe mail binnen is.

    Succes! 

    Het heeft gewerkt maar nu doet ie niks meer. Alles gedelete, op nieuw gemaakt en: werkt. Na een paar uur werkt het echter niet meer terwijl ik niets veranderd heb. ???????????????
  • glijie said:
    @Hans_Breda
    Hier een stappen plan om homey te laten praten als je nieuwe G-mail binnen krijgt


    Maak een flow aan met een trigger in Homey



    ga naar www.ifttt.com sign in en ga naar my applets en maak een NEW APPLET aan.


    klik op  +THIS en type gmail in de zoekbalk en selecteer Gmail icoon

    Selecteer hierna "Any new mail in inbox


    Klik nu op + That  en type HOMEY in de zoekbalk en selecteer HOMEY

    Selecteer nu  "Trigger a Flow"

    Selecteer de trigger die je aangemaakt hebt in HOMEY in mijn geval gmail

    Vul de variabelen 1 2 en 3 eventueel aan. en klik Create action

    Klik daarna op Finish Et voila, Homey praat tegen je als er nieuwe mail binnen is.

    Succes! 

    Het heeft gewerkt maar nu doet ie niks meer. Alles gedelete, op nieuw gemaakt en: werkt. Na een paar uur werkt het echter niet meer terwijl ik niets veranderd heb. ???????????????
    Heb wat testjes gedaan . En hier blijft het werken. Wel is het zo dat het soms enkele minuten kan duren voordat de trigger naar homey doorkomt (soms wel tot 10 minuten) . Dit ligt volgens mij aan IFTTT en niet aan Homey. als je zeker wil zijn dat het bericht binnen is gekomen kun je je flow aan passen aan onderstaand voorbeeld.
    Bij dit voorbeeld krijg je eerst een bericht op je telefoon met de vraag bv "nieuwe mail beluisteren" "yes/No" bij yes wordt de nieuwe mail voorgelezen. ( De vraag zal binnen een bepaalde tijd beantwoord moeten worden )




     
  • @glijie  Dank je wel, ga het proberen!
  • @glije Nope, het werkt niet. Ik krijg wel een melding dat de applet is getriggerd maar daarna gebeurt er niets. In testmodus werkt het wel.
  • @glije Nope, het werkt niet. Ik krijg wel een melding dat de applet is getriggerd maar daarna gebeurt er niets. In testmodus werkt het wel.
    Zou je je flow willen delen zoals je hem nu hebt? 
  • @glijie Zo bruikbaar voor jou? Als ik aangeef de mail te willen lezen, wordt de helderheid van Homey op 100% gezet, dan 10 sec kleur blauw, en dan wordt de helderheid weer op 0% gezet.

  • okay vreemd zou moeten werken....de push bevestiging die in de EN kolom staat krijg je dus niet op je telefoon te zien?
    in jou geval is het niet echt nodig om de push bevestging te gebruiken, omdat je in je flow niet luistert naar de mail.

    Ik zou niet weten waarom het niet werkt. Misschien werkt de app die in de store staat beter?
    https://apps.athom.com/app/homey.email
      
  • @glije Dank voor je commentaar. Het push-bericht krijg ik soms wel, meestal niet. Ik merk op dat alle andere applets die ik aan heb staan feilloos werken, en als Homey in het spel wordt betrokken dat niet het geval is.


  • @Hans_Breda
    Ik heb nog even naar de applet gekeken van IFTTT en daar wordt aangegeven dat de uitvoering een vertraging kan hebben van een uur. 

    Ik denk dat het lijkt alsof je niks ontvangt omdat je dat sneller wil hebben. Je moet in ieder geval in het uur een melding krijgen.


Sign In or Register to comment.