This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Beste Homey Athom (ga het nog een keer proberen heb wel hulp nodig als dat kan??)

bob76bob76 Member
edited December 2016 in Questions & Help


out of the box was het voorste voetje al lost toen dacht ik al mmm das minder netjes, homey ook valt steeds om door het voeding 's kabeltje de 3.5 mm ingang is zo klein dat er alleen maar een heel smal stekkertje in past van een phone headset koop je een kabeltje bij de speciaalzaak die past er niet in te dik.

IK HEB JULLIE HULP NODIG MISSCHIEN WAS DEZE POST NIET ZO HANDIG VAN MIJ SORRY DAAR VOOR.

ik wil graag media met name films afspelen via voice control liefst met plex maar anders met kodi wie kan mij helpen hier mee ???

ik heb een chromecast begrijp dat plex en kodi hier mee over weg kunnen.


met vriendelijke groet Bob Jackson

«134

Comments

  • En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
  • nu ook gedaan vindt wel dat mensen morgen weten waar gebruikers tegen aan lopen vandaar

  • Tja, je bent echt niet de eerste die dit hier neergezet heeft :)
  • En een forum is voor vragen. Niet voor mededelen dat het niet werkt en je niet bereid bent naar een oplossing te zoeken :)

    Vind het wel jammer dat het niet werkt voor je.
  • Beetje kort door de bocht @MrDutchfighter  Ook deze mededeling van @bob76  moet op een forum kunnen
  • Geef het tijd,heb homey nu al een geruime tijd en het wordt steeds beter,investeer langzaam in nieuwe devices
    mijn meest recente aankoop is de sonos play1 en je hebt radio via je homey
    hier ok homey radio aan en de blues komt uit je speaker
    kodi op een raspberrypi werkt perfect met homey,kortom gun hun en jezelf de tijd om dingen voor elkaar te krijgen en niet meteen de handoek in de ring gooien
    ben wel met je eens dat het rooskleuriger is voorgesteld,helemaal toen ik hem binnenkreeg

  • En een forum is voor vragen. Niet voor mededelen dat het niet werkt en je niet bereid bent naar een oplossing te zoeken :)

    Vind het wel jammer dat het niet werkt voor je.

    Misschien kan zijn opmerking als een vraag voor hulp worden gezien en kunnen mensen deze teleurgestelde koper/gebruiker enen helpende hand bieden??
  • bob76bob76 Member
    edited November 2016
    En een forum is voor vragen. Niet voor mededelen dat het niet werkt en je niet bereid bent naar een oplossing te zoeken

    Vind het wel jammer dat het niet werkt voor je.


    niet bereid naar oplossingen zoeken wat is dat voor onzin ben geen programmeur maar ben best wel handig met computers en electronica en gadgets enz. maar een flow aan maken waar door mijn lampen aan gaan en er wordt gezegd hi bob welkom thuis is een keer leuk 2 keer maar na 3 keer slaat het nergens op, wat homey erg mist zijn basis functies uit de basis kan homey helemaal niets ja de tijd vertellen en de datum. een amazon echo kan al zoveel meer als dat out of the box ik weet is een groot bedrijf maar dan nog homey word verkocht in de winkel Denk dat je wel wat meer mag verwachten van een product van 299 euro. heb zaterdag een cromecast gekocht dacht nou dan werkt plex en netflix op me tv wel ook dat is niet het geval (vertel me als ik er naast zit en er iemand is de plex en netflix helemaal spraak gestuurd gebruiken nu op dit moment) wat heb je dan aan een cromecast app als die niks doet.

    spraak besturing is echt niet zo snel als in de clips van homey duurt soms gewoon 3 of 4 sec voor een actie als ik echo gebruikte met tussen stap ifttt was het nog vele malen sneller als een basis functie de tijd van homey

    ik ben inmiddels bijna 500 euro verder en heb niks behalve een paar lampen die aangaan dit kan je ook bereiken met kaku zonder homey voor 300 euro is je hele huis home automated

    wil homey echt niet de grond inboren daar is het me niet om te doen ben juist voor nieuwe ontwikkelingen en mensen die wat proberen ik heb zelfs me amazon echo en harmony hub verkocht toen ik homey in huis had met de gedachte dit ding is zo slim als andere mensen dit zien bij mediamarkt verkoop ik Alexa nooit meer dus weg dat setje lol sorry Alexa.

    wat ik er nu mee doe is me verlichting bedienen dat kan ik ook met me foon en de kaku app ook met tijden en scenario's enzo.


    300 euro voor een afstandsbediening die de tijd en datum verteld is erg duur.


    mensen die andere ervaringing hebben leg het me uit hoe ik hier tevreden mee kan worden

     

  • Sorry, mijn uitspraak was niet zo bot bedoeld.

    Qua spraakbesturing en IR valt Homey tegen inderdaad. Alhoewel ik de laatste tijd de lichten er prima mee aan en uit kan zetten. Echter doet Homey meer de controle over mijn huis. Heb een bewegingsmelder die bij beweging het licht aan zet (als het te donker is in de kamer), licht is hier zowel Hue als Zwave dimmer. De hue schakelt hij net wat eerder dan de hoofd Zwave lampen omdat ik wat langer wil genieten van sfeer licht. Daarnaast kan ik hem vragen TV te kijken. Dan zet hij via de Harmony Hub alle devices aan die nodig zijn en maakt hij de NAS wakker, tevens dimt hij de lichten als ik die activiteit start.

    Maar het vetste van alles,  ik krijg een notificatie als de wasmachine en droger klaar zijn (dmv een slimme stekker). Scheelt een hoop trappen lopen elke keer.

    Het zijn een paar voorbeelden. En ik snap je punt helemaal. Ook ik heb de Homey kapot lopen vloeken. Het is namelijk erg zoeken naar wat wel en niet mogelijk is (dingen als IR werken gewoon (nog) niet) en wat jij zegt met media laat ook erg lang op zich wachten inmiddels. De promo filmpjes zijn erg misleidend. Maar veel mensen hier die je willen helpen met flows en oplossingen.

    Volgens mij is er een Chromecast app (en YouTube) en kan je daar ook video's naar toe sturen. Maar nog niet spraak gestuurd voor zover ik weet. Is voor beide ook een draadje hier op het forum.

    Succes!


  • Heb je ook aan research gedaan, voordat je deze 'afstandsbediening' kocht? 
    Er staan genoeg verhalen op het forum dat het (nog) niet optimaal werkt.

    Tot nu toe voldoet de Homey aan mijn verwachtingen. 
  • bob76bob76 Member
    edited November 2016
    Sorry, mijn uitspraak was niet zo bot bedoeld.

    Qua spraakbesturing en IR valt Homey tegen inderdaad. Alhoewel ik de laatste tijd de lichten er prima mee aan en uit kan zetten. Echter doet Homey meer de controle over mijn huis. Heb een bewegingsmelder die bij beweging het licht aan zet (als het te donker is in de kamer), licht is hier zowel Hue als Zwave dimmer. De hue schakelt hij net wat eerder dan de hoofd Zwave lampen omdat ik wat langer wil genieten van sfeer licht. Daarnaast kan ik hem vragen TV te kijken. Dan zet hij via de Harmony Hub alle devices aan die nodig zijn en maakt hij de NAS wakker, tevens dimt hij de lichten als ik die activiteit start.

    Maar het vetste van alles,  ik krijg een notificatie als de wasmachine en droger klaar zijn (dmv een slimme stekker). Scheelt een hoop trappen lopen elke keer.

    Het zijn een paar voorbeelden. En ik snap je punt helemaal. Ook ik heb de Homey kapot lopen vloeken. Het is namelijk erg zoeken naar wat wel en niet mogelijk is (dingen als IR werken gewoon (nog) niet) en wat jij zegt met media laat ook erg lang op zich wachten inmiddels. De promo filmpjes zijn erg misleidend. Maar veel mensen hier die je willen helpen met flows en oplossingen.

    Volgens mij is er een Chromecast app (en YouTube) en kan je daar ook video's naar toe sturen. Maar nog niet spraak gestuurd voor zover ik weet. Is voor beide ook een draadje hier op het forum.

    Succes!



    MNU ik heb nu ander halve week de forums door lopen lezen loop steeds aan tegen de apps die niet ge update worden waar door ze niet werken. niet verkeerd bedoeld maar wat heb je eraan als je netflex of YouTube kan starten maar nog steeds je foon af afstandsbediening moet pakken?


    er zouden core apps in moeten zitten zoals plex netflix spotify enzo geen gedoe over 3d party apps gewoon basis dingen die homey ondersteund

    nog een voorbeeld is wiki elvis homey leest de hele pagina op Alexa alleen de sumary

    en dat homey zegt dat je was klaar is zeker tof maar das niet slim dat is je eigen invoer

    dat is het geen wat mij het ergst stoort homey is niet slim maar instelbaar Alexa was slim en kon je amper het woord Alexa noemen en sprong aan homey moet je soms 2 tot 3 keer waken voor een reactie( Alexa play michael jackson on spotify en het speelde hoefde je niks voor in te stellen alleen je account koppelen zo zijn er meer voor beelden

  • Eens, maar de enige controller op de markt die 'slim' is is de Fibaro HC2 (en dan de net aangekondigde beta software). Dat is de eerst controller (die ik ken) die voor jou flows aanmaakt als je bepaalde devices in dezelfde kamer hebt. (Zoals lichten aan bij beweging als lichtwaarde onder x).

    De ontwikkelingen in de markt gaan daar helaas nog niet snel genoeg voor :(
  • glijieglijie Member
    edited November 2016
    Inderdaad als je het zo zegt dan is het een duur speeltje,

    Als we het nu eens zo proberen.

    1. Patje wordt wakker en de koffie wordt gezet.
    2. Een douchje en de ventilator slaat aan.
    3. Beneden komen en  de verlichting in keuken gaat aan --> min puntje moet zelf me brood smeren
    4. kom in de woonkamer licht gaat aan tv gaat aan.
    5. patje gaat naar werk en en alles gaat uit. of is er nog iemand beneden? dan wachten we nog even met uit doen :-)
    6. gaat laatste persoon weg van huis dan wordt onderweg preset geactiveerd--> van alles gaat dan op tijd op en neer en aan en uit
    7. is er langer dan 24 uur niemand aanwezig dan wordt de preset vakantie geactiveerd en  gaat er nog meer op en neer , aan en uit  en van boven naar beneden.
    8. Komt er iemand ongewenst binnen dan lijkt het wel een disco op de sirene na dan:-) 
    9. wordt het overdag toch iets donkerder dan verwacht dan gaan er een paar lampjes aan( maar dan alleen als er iemand thuis is). trekken de wolken weg of gaat de laatste weg dan toch maar weer lampjes uit :-/ 
    10. af en toe een berichtje op mijn telefoon als het huis leeg is, Als er gebeld wordt ( wacht nog op een mogelijkheid tot het versturen van een foto van de foscam camera maar staat op to do lijst athom. even geduld dan maar). Een berichtje als Patje en het vrouwtje weg zijn en dochter lief komt veilig thuis :-)  enz...
    11. s'avonds alle verlichting in en rondom het huis aan en uiteindelijk weer uit.
    12. gaat patje koken dan iets meer verlichting in de keuken. Stopt patje met koken dan dimt verlichting weer
    13. Na het koken zal er wel gegeten worden. Je snapt het al, de verlichting boven de eettafel gaat aan
    14. fftjes bankhangen en een sfeer lichtje of wat voor een scene we ook willen, we hoeven het maar te vragen aan homey. Alleen vragen? nee joh kan ook met de app door een virtueel knopje aan te maken.
    15. gaat patje slapen dan gaat het licht pas na enige tijd uit zodat ik niet op de tast naar boven hoef :-)
    Ik kan nog wel even doorgaan en ben voorlopig nog niet klaar en zit dan ook nog zoveel leuks aan te komen en moet natuurlijk voor sommige dingen nog even sparen.

    Heb dit natuurlijk niet in anderhalve week voor elkaar gekregen, veel flows waren try en error en soms kwam er een update zodat er weer wat flows geschrapt konden worden. ( lang leven de regenachtige dagen).
    Ik kan niet zeggen dat alles werkt ( zwave + heeft bij mij nog wel wat issues) maar ben er zeker van dat athom er hard aan werkt om alles goed werkend te krijgen.
    Als je kijkt naar nieuwe projecten zijn er altijd kinderziektes aanwezig die overwonnen moeten worden, sommige mensen kunnen daar mee omgaan en sommige weer niet, helaas

    Maar goed, voorlopig hoef ik niet telkens weer naar de zolder te lopen om te checken of het strijkijzer wel uit staat smile 

    helaas heeft het niet voor jou mogen werken maar ik vind de 300 euro meer dan waard.

    mvg

    Patje



  •  :) Nice.
    Thanks homey. 
  • Ik moet helaas Bob76 toch onderschrijven. Mijn KiKA controllers zijn allemaal ingebouwd, ga ze maar pairen....
    Mijn JB media heeft hiervoor een handige functie. Daar kan ik de oude code's "programmeren" en is het infrarood te bedienen met mijn harmony one.  Ook de IR-codes van mijn AV installatie zijn op dat de harmony one  beschikbaar.
    Meerwaarde van de homey was de voicecontrol en de veelheid aan sensoriek en apps. Om die reden heb ik gewacht en ben ik  niet ingestapt op het product homewizard.

    Gelet op de tamtam  mag je toch in iets meer ondersteuning verwachten voor  dit product.
    Het verwachtingspatroon wat door de verpakking en berichtgeving wordt gemaakt komt zeker niet overeen met de werkelijkheid.


    Zoals inderdaad eerder op het forum werd gezegd bereid je voor op veel returns.... 
    Jammer voor een product met in de kern veel mogelijkheden maar te prematuur op de markt gezet.


    Ik ga nog even verder met stoeien .... voorlopig een hoog nerdie gehalte.

  • En ja,  ik volg het product al een tijd.
  • bob76 said:

     [....]ik heb zelfs me amazon echo en harmony hub verkocht toen ik homey in huis had met de gedachte dit ding is zo slim als andere mensen dit zien bij mediamarkt verkoop ik Alexa nooit meer dus weg dat setje lol sorry Alexa.

    [...]

    mensen die andere ervaringing hebben leg het me uit hoe ik hier tevreden mee kan worden

    Ik vind het zo jammer als je zoveel tijd steekt in zo'n negatieve post, je mag best je mening ventileren als iets niet werkt, maar had het chiquer gevonden als je de oplossing die je wilt met retour gewoon in iets als email één op één met je leverancier regelt. Dat ga je niet voor de winkel staan schreeuwen als je het niet eerst netjes binnen gevraagd hebt. 

    Je hebt duidelijk door wat de potentie is van de Homey, als de Alexa zo snel verkoopt. 

    Maar met zo'n post ben je duidelijk je grens van frustratie voorbij en wil je niet meer overtuigd worden dat je er tevreden mee moet zijn.... Het voldoet duidelijk niet aan jouw verwachting. 

    Ik hoop dat dit snel voor je opgelost wordt en adviseer je goed te oriënteren naar iets dat jouw leven makkelijker maakt en wens je meer succes met je volgende aankoop.

    Even als enkele anderen die hier reageren heb ik er wel veel plezier van!
    Ik ga me weer met leuke posts op het forum bezig houden ;-) 
  • Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    ik ruik censuur   ............. 
  • Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    dat geld ook voor de giga proud en rrod diskussie ?
  • Johnotte said:
    Mijn KiKA controllers zijn allemaal ingebouwd, ga ze maar pairen....
    Wat is nou concreet het probleem? Mijn kaku controllers zijn ook allemaal ingebouwd en prima te pairen zonder problemen. Bij 1.0 heb ik Homey compleet gereset, mijn enkele z-wave schakelaar zonder problemen toegevoegd, alle kaku devices zonder problemen toegevoegd. Bovendien werkt presence nu prima.
    Nattelip said:
    Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    ik ruik censuur   ............. 
    Niet overdrijven. Als je iets terug wilt sturen moet je geen post op het forum zetten maar een mail sturen om dat in gang te zetten. Daarnaast je onvrede willen laten zien kan je natuurlijk hier ook doen.
  • MHubertMHubert Member
    edited December 2016
    Met de PROUD en RROD heeft de communitie Athom een hele grote dienst bewezen.
    Stelletje stront eigenwijze hebben de boel mooi gefrusteerd door hun homies zelf te verbouwen (met verlies van garantie). Athom zit nu zonder paarse homies en de updates liggen stil..

    Het is overigens rond PROUD en RROD wel heel erg stil.

    "Power to the communiti"
  • I remember the early times of homey when atleast one of these 'I-QUIT' speaches would appear every week. Those were the days guys!
  • Nattelip said:
    Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    ik ruik censuur   ............. 
    Heb ik hem verboden om hier iets neer te zetten?  :/
    Is "Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/... " niet duidelijk genoeg dat het het voor hem zo sneller zo opgelost zijn.  Hij wil duidelijk niet meer verder proberen om het werkend te krijgen (wat zijn volste recht is), dus een mail naar Athom zou zijn probleem gewoon veel sneller verhelpen.

    Nattelip said:
    Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    dat geld ook voor de giga proud en rrod diskussie ?
    Heb ik daarover ergens gezegd dat dit op het forum niet mag besproken worden?

    Sorry, maar het enige wat ik ruik zijn opmerkingen die nergens over gaan...  ;)
  • Nattelip said:
    Fire69 said:
    En dat kon je niet even in een mailtje richting Athom sturen? Lijkt me logischer/sneller/nuttiger/...  :D
    ik ruik censuur   ............. 
    Niet overdrijven. Als je iets terug wilt sturen moet je geen post op het forum zetten maar een mail sturen om dat in gang te zetten. Daarnaast je onvrede willen laten zien kan je natuurlijk hier ook doen.
    Inderdaad.
    Zoals hierboven al gezegd, als je iets koopt in de winkel ga je op straat ook niet staan roepen dat het niet werkt, je gaat naar die winkel en vraagt je geld terug.
    Lijkt me vrij logisch...  :|
  • MHubertMHubert Member
    edited December 2016
    @bovenstaande;
    Dus er mogen alleen WOUW post geplaatst worden? 
    Dit forum is niet hetzelfde als de gemiddelde binnenstad.

    Het is als een zaal waar Homey georienteerde mensen zetten en iemand komt binnen;
    Help, mijn Homey doet absoluut niet wat ik ervan verwacht.

    Vervolgens zou die zaal deze persoon moeten omringen voor hulp en hem niet afstoten/wegkijken/negeren.

    "Power to the community"

    PeeEs;
    Iedereen hier weet hoe traag/afstandelijk support@athom.com is.
    Iemand met een simpele gebruikersvraag daarnaartoe verwijzen heeft absoluut een omgekeerd effect.

  • tim1990tim1990 Member
    edited December 2016
    Persoonlijk, vind ik dat je best mag laten weten wat je van een product vind op het forum. Andere doen dit misschien via Slack of als review op tweakers.
    Dat gezegd hebben vind ik niet dat het een klaagzang moet worden. Wat ook prettig zou zijn, als je dit doet, dat er wat lees tekens gebruikt worden. Die ellendig lange zinnen maken je verhaal niet duidelijker. Ook een duidelijke topic titel zou gepast zijn. Hiermee bereik je ook meer mensen.

    Daarnaast ben ik het ook, gedeeltelijk, met Fire69 eens. Maar dan uit het oogpunt van de klager. Zorg voor snelle directe lijnen zodat jou doel, je geld terug, zo snel mogelijk behaald word.

    Het product is niet af en het is relatief duur. Het bevind zich nog steeds in een niche markt die wel groeiende is. De interesse van de gewone consument is gewekt maar de vraag is of deze er nu al mee kunnen werken. Daarnaast moet je inderdaad nog een aardig centje in de zak doen wil je veel kunnen schakelen.
    Om deze reden denk ik dat er meer van dit soort post blijven komen. Op zich niet erg als er maar netjes mee om word gegaan. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als er hier wat strengere regels voor komen die gecontroleerd en nageleefd worden.

    That said. The forum rules states that we speak English here.
  • tim1990 said:
    ..
    That said. The forum rules states that we speak English here.
    Bron graag.
  • MHubert said:
    @bovenstaande;
    Dus er mogen alleen WOUW post geplaatst worden? 
    Dit forum is niet hetzelfde als de gemiddelde binnenstad.

    Het is als een zaal waar Homey georienteerde mensen zetten en iemand komt binnen;
    Help, mijn Homey doet absoluut niet wat ik ervan verwacht.

    Vervolgens zou die zaal deze persoon moeten omringen voor hulp en hem niet afstoten/wegkijken/negeren.

    "Power to the community"

    PeeEs;
    Iedereen hier weet hoe traag/afstandelijk support@athom.com is.
    Iemand met een simpele gebruikersvraag daarnaartoe verwijzen heeft absoluut een omgekeerd effect.

    Van mij mag bob76 hier rustig een paginaatje of 2 met (gegronde) klachten neerzetten, daar heb ik helemaal geen problemen mee, dat is inderdaad waar een forum voor dient :)

    Maar...  dan had hij deze zin moeten weg laten IMHO

    ik wil graag de homey retour sturen en mijn geld terug (gekocht via jullie eigen site)

    Want nu is het gewoon een vraag hoe hij zijn Homey moet terug sturen en zoiets regel je niet via een forum :)
  • MathijsMathijs Member
    edited December 2016
    Op het moment dat Athom niet meer vertelde dat de Homey in beta stadium was, mag een koper er vanuit gaan dat de product videos die ze gebruiken de waarheid laten zien. Dat is eenvoudig niet zo.

    Ik heb lol met mijn Homey maar ben verbaasd over het feit dat ze de software uit beta halen terwijl zo veel nog niet werkt. Dat is hun keuze maar dat maakt het verwachtingspatroon wel heel anders. Ik vind dat een ontevreden gebruiker dat best mag laten weten op een forum. Het is informatie waar een andere mogelijke koper wat aan heeft. Ik weet bijvoorbeeld niet of ik de Homey wel gekocht zou hebben als ik wist dat zoveel wat ze claimen nog niet werkt.
  • tim1990tim1990 Member
    edited December 2016
    @MHubert Je hebt gelijk. Ik dacht het gelezen te hebben. Overigens vind ik wel dat het zou moeten. Alle communicatie is in het Engels. Daarnaast zorg je er ook voor dat andere, niet nederlanders, ook wat aan je bericht hebben.

    Wat er wel staat is dit: 7. When you need direct support from Athom, mail to support@athom.com.
    Lijkt me een duidelijke richtlijn.

    Ik heb overigens niet het idee dat de topic starter nog mee leest. Daarnaast zoekt hij eigenlijk geen oplossing om hem mee te helpen.
Sign In or Register to comment.