This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Brel

Hello is it also possible to roller shutter motors in the future of the brand Brel wireless to drive like Somfy

Comments

  • http://www.brel-motors.nl/data/upload/files/handleiding/dc458-dc920-handzender.pdf
    works at 433,92 so should be possible imho if they didn't use a special encryption. It's a dutch company, why don't you ask them to create an app for Homey. It would be good for their business. You know, if I would be a hardware-manufacturer I would like my products to be used as much as possible, especially when no hardware-adaptions are needed...

  • if I would be a hardware-manufacturer I would like my products to be used as much as possible, especially when no hardware-adaptions are needed...
    +1
  • weverwever Member
    Any news? Otherwise i will try and contact brel.
  • weverwever Member
    A very fast and more importent very positive answer from Brel.

    quote from Brel mail

    "We zijn druk bezig om ons om dit te realiseren.

    Zodra het klaar is zal dit verschijnen op de website van Athom,

    Ik hoop dat het snel klaar is echter omdat dit moet door Athon gedaan word weet ik niet hoe lang het duurt"

  • bvdbosbvdbos Member
    edited April 2016
    Great! For Athom's part that only takes a few days at most usually...
  • JanHJanH Member
    @wever Do you know if the Brel curtains are the same brand as the curtains offered at the Homewizard website, or in other words: are the Homewizard curtains made by Brel?
    Anyhow, interesting if Athom will be able to include those 433-curtains into Homey
  • Any Updates recieved about this topic??
  • Works great on my awning (outside sunscreen). Although not used very much right now in the middle of the winter.
  • Hallo kan mij iemand helpen met het installeren van de Brelmotor dit heeft prima gewerkt maar zins een maand niet meer. Bij het koppelen van de afstand bediening gaat het fout. bij het koppellen gaat het niet verder na de vraag druk op de afstand bediening. 
  • @Joshua48
    Koppelen van de brel motor met een bijgeleverde afstandsbediening? Of het koppelen van een brel motor met Homey via je afstandsbediening?  Kun je mogelijk de motor direct koppelen met Homey door het knopje bij de motor?
  • Beste Homey gebruikers

    Ik ben erg tevreden met mijn Homey. Hij draait al vanaf augustus 2016.
    Nu heb ik meerdere BREL rolluikmotoren en sinds een maand is de oude driver voor de BREL motoren en afstandsbediening DC90/DC92 vervangen door een geheel nieuw type. Ook ik heb de vraag die Joshua48 meldt: Hoe krijg ik deze DC90/DC92 weer opnieuw gekoppeld in Homey. Is die oude driver nog beschikbaar zodat ik gewoon verder kan gaan met de automatisering van de rolluiken? Of is er een mogelijkheid om de code van de standaard oude afstandbediening over te nemen in Homey?

  • andre_wesselsandre_wessels Member
    edited May 2018
    Oplossing voor de BREL oude  afstandsbediening DC90 / DC92 / DC94.

    Door de bestudering van de Brel-motoren en de werking van de nieuwe bestuurder, heb ik de oplossing gevonden.
    Voeg een nieuw HomeyApp van BREL toe via: https://apps.athom.com/app/nl.brel-motors.
    Voer de opdracht uit van de HomeyDesktopApp van BREL: 
    'Kopieer het signaal van de afstandsbediening:  Druk na openen batterijcompartiment, eerst 2 * op de programmeertoets P2 van de afstandsbediening en daarna de knoppen omhoog/omlaag.' De rolluikmotor / zonnewering is nu gekoppeld en de driver gaat wel verder. Bij verkeerde richting kun je de vorige actie nog eens uitvoeren maar dan op de knop omlaag/omhoog drukken om om te keren of door te inverteren in de app.

    Ik kan mijn flows weer activeren en genieten van de automatisering door middel van Homey!

    Succes, André
  • Oplossing voor de BREL oude afstandsbediening DC90 / DC92/ DC94.

    Door de bestudering van de handleiding van Brel-motors en de werking van de nieuwe driver, heb ik de oplossing gevonden. Voeg een nieuw HomeyApp van BREL toe via: https://apps.athom.com/app/nl.brel-motors.
    Na het opstarten van de HomeyDesktopApp 
    'Kopieer het signaal van de afstandsbediening': Druk éérst, na openen batterijcompartiment, 2* op de programmeertoets P2 van de afstandsbediening en daarna op de omhoog/omlaag knop van de afstandsbediening waarmee de rolluikmotor / zonnewering gekoppeld is. Daarna gaat de driver verder. Bij verkeerde richting kun je de vorige actie nog eens uitvoeren maar dan op de knop omlaag/omhoog drukken of omkeren door te inverteren in de app.

    Ik kan mijn flows nu weer activeren en genieten van de automatisering door middel van Homey!

    Succes, André

Sign In or Register to comment.