This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.
Closed

Mooodz And Homey

Hey, a new product: Mooodz. A smart scent dispenser: http://www.mooodz.com/scenter/#Scenter

Mooodz talks about integrations in smart homes, shall we spam them to look at Homey?

Comments

  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited September 2016
    Did send an email to them and got  a personal message back and also a phone call with one of the team members with the following answers:

    Qua connectietype maken we gebruik van "WiFi".

    Integratie met andere smart apparatuur zal in de komende tijd plaatsvinden.

    De eerste is Spotify (alleen betaalde accounts) die we momenteel implementeren in Mooodz V1 IoS app om zodoende je playlist te koppelen aan een playlist van Mooodz geuren.

    Vervolgens zullen we andere slimme apparaten koppelen zoals Philips Hue.

    Als het gaat om totaalbediening dan zijn we inderdaad ook geïnteresseerd om te koppelen met Homey (mooi NL bedrijf). Vooralsnog zijn daar nog geen concrete afspraken mee gemaakt. 

    Translated into English::

    Qua connection they use WiFi, for now there is no API available and they will start connecting with Spotify (paid account) and after that Philips Hue, after that more will follow. They would be interested to make an app / connection with Homey but for now there is no information about it.

    Oh and delivery would be November 2016 and for those who would like to see them they are on  X-FI Audioshow in Veldhoven this weekend

    @Annemarie is this something for Homey, both proud Dutch company's  
  • Vraag me af hoelang je met een geur cupje kan doen. Wordt een duur grapje als 1 zo een cup binnen enkele uren leeg is.
  • MooodzMooodz Member
    edited September 2016
    Hallo Mooodz & Homey discussors,
    Allereerst thanks voor de suggestie Appie  En jij vervolgens voor contacting Mooodz lubbertkramer  Het lijkt ons een goed idee om te koppelen aan Homey. Open API gaan we aan werken. Staat in planning, eerst moet de app werkend en in App store. Tevens moeten we updaten van versies en beveiliging goed inbedden in de API. Sowieso zouden we graag willen koppelen met Homey.
    Tangai,  onze cartridges werken minimaal 50 uur. Daarbij is effectief gebruik wanneer jij het wenst incl. duur en moment een groot voordeel van Mooodz Scenter.
    Zelfs zeer kortstondige verstuiving is mogelijk (bijv. 30 seconden). 

    Meer vragen? Ik beantwoord ze graag,

    Beste groet, Mooodz (3 o's en een z)
  • Ik heb het product bekeken, het is nogal prijzig, en de gek die het ervoor betaalt. Maar ik vond alleen dat het op batterij werkte? En dan nog maar 8 uur, dus ik moet een aardige voorrad hebben lijkt het. Of heb ik het verkeerd.
  • Beste Frank ,

    De batterij is een oplaadbare accu. Met "Mooodz Scenter" wordt tevens mini USB snoer meegeleverd om op te laden.
    De accu maakt Scenter dus mobiel en overal plaatsbaar.
    Daarnaast is accu ook draadloos op te laden. Dat kan bijvoorbeeld door de "wallmount" die we als accessoire leveren. Deze wijze van draadloos opladen is vergelijkbaar met "Qi". Het houdt in dat indien accu 100% is, het laden stopt. Scenter bestaat uit apparaat zelf, herkenbare (RFID) cartridges met high-end geuren en mooodz app.
    Buiten de vele mogelijkheden die de app biedt kun je eveneens het batterij % zie als ook of Scenter momenteel oplaadt. Zie bijgaande afbeeldingen van "Mooodz wall mount" en afbeelding uit Mooodz app info scherm.
    "Mooodz scenter" is een high end apparaat met dito high-end geïntegreerde technologie en geuren. Beweegt zich mede daardoor ook qua prijsstelling in dat segment.  De huidige prijs die Mooodz op de website biedt prijs is een "early bird prijs". Winkelprijs zal een stuk hoger liggen vanaf november. Gebruikers met wie we testen zijn zeer positief. 
    Indien eenmaal bij dealer (eind november) kun je Mooodz scenter zelf ervaren. We houden je graag op de hoogte waar..Ook via Mooodz FB site.
    We realiseren ons dat "Mooodz Scenter" een volledig nieuw type geurverstuiver is inclusief interactieve belevingsmogelijkheden. Logischerwijs zullen mensen vragen, opmerkingen en kritieken hebben gedurende het begin van de product levenscyclus van Mooodz Scenter. 
    Vragen en reacties meer dan welkom en zeer op prijs gesteld!

    beste groet en enjoy your Mooodz .., Mooodz

This discussion has been closed.