This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Klik aan zenden werkt niet meer

Iemand een idee.
Na het opnieuw rebooten van Homey werkt het zenden van de 433 niet meer.
Ontvangen van het signaal gaat nog wel.
Heb Homey al meer keer terug naar fabriek inst. gehaald

Alvast bedankt 

«1

Comments

  • wat is je firmware ?
  • casedacaseda Member
    heeft waarschijnlijk hiermee te maken.
    Dus bekende bug.
    https://github.com/athombv/homey/issues/728
  • Alex020Alex020 Member
    edited July 2016
    Nattelip said:
    wat is je firmware ?
    Homey Firmware Version: 0.9.1
    Kaku 2.1.0.

    Begrijp niet dat ze zo'n update net voor de vakantie doen.



  • omdat ze bijna door de upgrade hongerige zombies werden opgegeten de druk is erg groot. zie slack community

  • HansieNLHansieNL Member
    edited July 2016
    Ik vind dat ze maar even niet op vakantie moeten gaan dit jaar, dan kunnen ze, als alles stabiel draait, volgend jaar 6 weken gaan.  ;)
  • HansieNL said:
    Ik vind dat ze maar even niet op vakantie moeten gaan dit jaar, dan kunnen ze, als alles stabiel draait, volgend jaar 6 weken gaan.  ;)
    :( dan maar 6 weken in het donker zitten :open_mouth: 
  • Nattelip said:
    omdat ze bijna door de upgrade hongerige zombies werden opgegeten de druk is erg groot. zie slack community

    Erg jammer want nu werkt het dus bij sommige mensen niet meer.
    Ben zelf geen programmeur maar weet wel dat je niet zo maar moet update om het update.
    Ik dacht er verstandig aan te doen om een paar weken te wachten maar helaas.
  • 1. Je klikt zelf auto updaten aan.
    2. Je klikt zelf experimental aan.

    Ik snap niet dat mensen eerst de geeks niet laten testen als je er zelf geen verstand van heb.

    Kaku heeft bij mij altijd nog gewerkt fw 8.39 nu en nee ik update idd niet zonder dat ik zeker weet dat de belangrijkste dingen voor mij nog werken.
  • 1. Je klikt zelf auto updaten aan.
    2. Je klikt zelf experimental aan.

    Ik snap niet dat mensen eerst de geeks niet laten testen als je er zelf geen verstand van heb.

    Kaku heeft bij mij altijd nog gewerkt fw 8.39 nu en nee ik update idd niet zonder dat ik zeker weet dat de belangrijkste dingen voor mij nog werken.
    Experimental staat bij mij uit.
  • Alex020 said:
    Nattelip said:
    wat is je firmware ?
    Homey Firmware Version: 0.9.1




    En je experimental staat uit??
  • @Rocodamelshe retorische vraag denk?

    kijk op https://firmware.athom.com/

    0.9.1 is enkel experimental!
  • lubbertkramerlubbertkramer Member
    edited July 2016
    Heb je ooit experimental gedraaid @Alex020 ; want dan is dat het. Heb het er gisteren met @Emile ;; over gehad want had factory reset gedaan voor de nieuwe update vanwege het opnieuw toevoegen van z-wave devices en had gelijk 0.9.1 en volgens hem kwam dat omdat je tijdens de beta / update niet terug kon naar stabiel maar vanaf 1.0 wel was zijn reactie @ Slack
  • jovinkjovink Member
    Maar klopt het dat kuka niet doet? 
    Bij mij thuis geen last van. 
    Nu bij iemand anders en daar doet ie het niet. Alle twee 0.9. En nee dat is geen probleem kies er zelf voor, wil het alleen even checken 
  • Zie div. waar bij het wel werkt, als oplossing werd aangeboden om je homey spanningsloos temaken en een halve minuut zo te houden, dan weer opstarten.
  • Bij mij werkt Kaku al weken niet meer. 
  • jovinkjovink Member
    Bedankt @MarcelKuijper ga het straks proberen. Zit nu in het circus
  • 1. Je klikt zelf auto updaten aan.
    2. Je klikt zelf experimental aan.

    Ik snap niet dat mensen eerst de geeks niet laten testen als je er zelf geen verstand van heb.

    Kaku heeft bij mij altijd nog gewerkt fw 8.39 nu en nee ik update idd niet zonder dat ik zeker weet dat de belangrijkste dingen voor mij nog werken.
    Het heeft niet zoveel te maken met de firmware (0.9.x) maar meer met de nieuwe kaku apps. Zelf draai ik niet experimenteel en zoals je kunt zien in de github issue zijn de kaku's toch kapot bij mij. Althans ééntje (die iets verder weg hangt/staat) werkt niet naar behoren.

    Aangezien het er maar één is vind ik het geen ramp maar netjes is anders. Als je 0.9.1. draait dan heb je inderdaad gewoon dikke pech.
  • KlikAanKlikUit werkt bij mij ook niet meer... alle devices en Z-wave devices zijn verdwenen na de 9.1 firmware update.

    Nu getracht met nieuwe KlikAanKlikUit App versie 2.1 KaKu devices weer te koppelen en hij geeft aan ze gekoppeld te hebben maar de lampen gaan niet meer aan met het 433 signaal.

    Ik heb 2 ACD1000 apparaten van KaKu.
  • Ik heb een AKCT-510 afstandsbediening gekocht en krijg deze niet met Homey gekoppeld.
    I bought a ACKT-510 remote control en can't connect it with Homey.
     :s  :'(
  • KaKu werkt bij mij wel goed. Ik heb homey ge-update naar versie 0.9.1 en de nieuwste kaku app versie 2.1 geinstalleerd. Daarna even een tijdje de stekker van homey er uit getrokken en na een minuut de stekker er weer ingeplugd.  Nadat homey is opgestart alle kaku switches (APA3-1500R) opnieuw gepaird. Alle switches werken gewoon. Wel ging het pairen van sommige switches niet gelijk goed, maar nadat ik een full reset op deze switches had uitgevoerd ging het pairen wel gelijk goed. Hopelijk hebben jullie hier wat aan?
  • Alex020Alex020 Member
    edited July 2016
    Heb je ooit experimental gedraaid @Alex020 ;; want dan is dat het. Heb het er gisteren met @Emile ;;; over gehad want had factory reset gedaan voor de nieuwe update vanwege het opnieuw toevoegen van z-wave devices en had gelijk 0.9.1 en volgens hem kwam dat omdat je tijdens de beta / update niet terug kon naar stabiel maar vanaf 1.0 wel was zijn reactie @ Slack
    Klopt in het begin heb ik experimental gedraaid.
    Kon het ook niet meer uit zetten.
    Maar had ook wel verwacht dat je een update te alle tijden zou moeten accepteren.
    En dat als je een factory reset doet ook de 1ste terug zet.

  • Vandaag tijdje spanningsloos gehad maar nog steeds werkt alleen het ontvangen vanuit mijn ICS-1000
    Zenden werkt nog steeds niet.


  • experimenteel of niet. Experimenteel wil nog niet zeggen dat het helemaal niet werkt. Trouwens draaien ze enkel nog maar op experimenteel. De laatste stabiele versie was zelfs nog slechter als de experimentele versie. Dus als we nu eens ophouden met dat iedere Geek zichzelf een veer in de k*nt te steekt over hoe de "leek"  er geen verstand van heeft, hebben we maar te accepteren dat het gewoonweg niet werkt , dan zijn we al een stuk verder. 

    Je hebt bugs en gewoonweg niet werkende programma's. Meeste 433 mhz apps werken nl niet. Dat heeft weinig te maken met het niet begrijpen van programeren, maar een fout in de driver.
  • Lol wat een comment, zeg alleen dat je voorzichtig moet zijn met updaten, niet alles maar klakkeloos moet installeren, aka auto update, als je nog dingen werkend wil houden.

    Dat weet je nu zo langzamerhand wel met athom, zo niet moet je niet piepen als het stuk gaat.

    Zo als ik al zei kaku heeft altijd nog bij mij gewerkt, sinds de levering van de backers.
  • Lol wat een comment, zeg alleen dat je voorzichtig moet zijn met updaten, niet alles maar klakkeloos moet installeren, aka auto update, als je nog dingen werkend wil houden.

    Dat weet je nu zo langzamerhand wel met athom, zo niet moet je niet piepen als het stuk gaat.

    Zo als ik al zei kaku heeft altijd nog bij mij gewerkt, sinds de levering van de backers.
    Dat begrijp ik. Maar, kom op, bij ieder "major" update belooft Athom wonderen en in de realiteit werkt bijna niets meer oftewel is het nog slechter dan het was. Ik snap dat een app het niet meer doet, maar geen enkele 433 mhz werkt helemaal niet. Ze hebben het anderhalve maand al over testen, terwijl nu bijna niets het meer doet. Bij mij dus de vraag, wat en hoe testen ze? Halen ze de programering door een debugger of testen ze het ook op de hardware? Sommige "fouten" zijn gewoon te absurd, zelfs voor beta, dat moet je deels met mij eens zijn toch?  Of een "lame" zegt dat iets het niet doet, of een "geek" dat zegt, het komt er op neer dat de programering niet deugt en dat na zoveel maanden toch wel een redelijk product verwacht mag worden. Eentje dat het in de "kern" doet. Kennelijk blijft dat een probleem. 3e partijen hun apps werken nog wel, ergo Athom doet toch iets fout. Geek of niet, het werkt gewoon niet zoals je mag verwachten.
  • Het is idd triest dat we eerst 2 stappen terug moeten doen, het is gewoon niet anders denk ik, maar daarin tegen heeft het zin om er altijd over tezeuren?

    ik denk dat je er van moet leren en updaten op het moment dat de dingen die voor jou belangrijk zijn nog werken en/of zijn verbeterd :smile: 
  • Soms denk ik echt dat er mensen zijn met verschillende hardware in hun Homey's, Ik heb namelijk echt nergens problemen mee. Bij mij werkt Z-wave, Hue, en KAKU prima. enige wat ik wel altijd doe - en dat is wel vervelend misschien -  ik wipe heel mijn Homey, en begin altijd opnieuw na een update. Na een tijdje wen je er wel aan, om alles weer opnieuw te moeten instellen ;-) maar voordeel is wel, ik word er wel steeds handiger/sneller mee  :#
  • @Reemster well I did a factory reset twice and still Kaku is not working.  I
  • Reemster said:
    [b]Soms denk ik echt dat er mensen zijn met verschillende hardware in hun Homey's[/b], Ik heb namelijk echt nergens problemen mee. Bij mij werkt Z-wave, Hue, en KAKU prima. enige wat ik wel altijd doe - en dat is wel vervelend misschien -  ik wipe heel mijn Homey, en begin altijd opnieuw na een update. Na een tijdje wen je er wel aan, om alles weer opnieuw te moeten instellen ;-) maar voordeel is wel, ik word er wel steeds handiger/sneller mee  :#
    Ik heb echt het vermoeden dat er inderdaad soms hardware problemen zijn die er aan ten grondslag liggen. Verder zou het ook kunnen door de locatie van homey ten opzichte van de diverse devices. Sinds de laatste kaku update doet onze kaku in de study het niet meer goed. Het verschil is dat er een gipsen wandje tussen de homey en deze kaku zit.

    Verder weten wij natuurlijk niet van iedereen welke apps er gebruikt worden. Die kunnen ook aardig in de weg zitten. Stel je hebt een app die heel veel resources trekt (vaak pollen van iets?) dan kan dat het versturen van het signaal verstoren omdat dit proces de tijd niet krijgt.
Sign In or Register to comment.