This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.

The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.

This forum is now read-only for archive purposes.

Setup failed, reset failed

mijn Homey hangt tussen wal en schip.
hij zei dat ie verbonden was met mn netwerk, dus het netwerk van HomeySetup bestaat niet meer.
toen ik mijn gebruikersnaam moest registreren lukte dit niet (ik moest dus inloggen) maar ipv deed ik een pagina refresh. Vervolgens kwam ik weer in het setup programma van Homey wat mij vertelde dat ik de WiFi van HomeySetup moet kiezen, echter is deze niet meer beschikbaar omdat ik een paarse ring heb en de Homey op mijn netwerk zit maar niet zichtbaar is in mijn netwerk.

vervolgens de homey op zijn kop gehouden voor 10 seconden tot wel een minuut maar resetten doet hij niet.
Momenteel kan ik er dus niets mee, wat nu?
«1

Comments

  • casedacaseda Member
    Homey is probably updating. What kind of purple animation do you got? There are 2 different ones

    Homey is waarschijnlijk aan het updaten, wat van animatie geeft hij weer? Er zijn 2 verschillende
  • SayginSaygin Member
    Dit is bij mij ook het geval. Ik heb de HOMEY net binnen en kom helaas niet verder dan een oranje blinkende LED.
    Ook werkt het recovery niet als ik HOMEY upside down hou. 

  • Niet aan het updaten, laatste update had hij al gedaan voordat ik met de login begon
  • caseda said:
    Homey is probably updating. What kind of purple animation do you got? There are 2 different ones

    Homey is waarschijnlijk aan het updaten, wat van animatie geeft hij weer? Er zijn 2 verschillende
    Hoe weet ik het verschil?

  • caseda said:
    Homey is probably updating. What kind of purple animation do you got? There are 2 different ones

    Homey is waarschijnlijk aan het updaten, wat van animatie geeft hij weer? Er zijn 2 verschillende
    Hoe weet ik het verschil?

  • SayginSaygin Member
    edited May 2016
    Dit is inderdaad heel jammer. We wachten af of meer mensen dit hebben
  • Ja en hoe wordt ik intussen geholpen?
  • casedacaseda Member
    edited May 2016
    1 = beginnend met 1 led en dan langzaam breder (1% naar 100%), die dan rond gaat. 
    Dit is updaten. 
    2 = ademend, breed naar niet breed (1 led) en weer naar breed (alle leds) dat rond gaat.
    Dit is firmware herstel stand. 

    Optie 1 = wachten tot updaten klaar is
    Optie 2 = stekker eruit halen, er weer erin doen, tussen de 6 en 10 seconden wachten en dan Homey op de kop doen tot Homey aangeeft hij gereset is. (dit duurt tussen de 10 en 20 seconden)
    Als het langer duurt dan 20 seconden, word het een email naar support@athom.com
  • Dan is het optie 2 en reset werkt niet.
    ga nu een mail sturen.
  • MenneMenne Member
    Bij mij gaat het ook niet goed. Na uiteindelijk een werkende WiFi setup, daarna een update file van 165MB en na akkoord op privacy regels en een login account dacht ik te kunnen beginnen. Helaas moest ik wachten voordat mijn homey online kwam. Dit duurt meer dan 10 min toen de stekker eruit en nu een oranje rond lopend licht krijg ik een rood continue licht. Niets help wat hierboven is beschreven.

    Wat moet ik doen?

  • SdR said:
    Dan is het optie 2 en reset werkt niet.
    ga nu een mail sturen.
    Pull the plug for a couple of seconds, then put it in again. Wait a couple of minutes (at least 30 minutes) to say if something happens.
  • SayginSaygin Member
    Ik zit in optie 2 en nog steeds werkt het UPSIDE down recovery niet.
    Ik wist uiteraard wel dat HOMEY in BETA zit maar niet dat het hardwarematig dingen niet in orde waren.
  • casedacaseda Member
    Ik denk niet dat het hardware matig is, er gaat wat fout bij het toepassen van de update. 
    Dit nog goed te verhelpen.
    Neem gewoon contact op met support@athom.com. 

    I don't think it is hardware related, more like an update not being installed properly, which is still easy fixable, just make contact with support@athom.com
  • Trek de stekker er uit en wacht dan een half uur.
    Doe de stekker er weer in en wacht geduldig af.
    Als alles niet lukt kan je alleen maar mail sturen naar support.
    Support is de enige die je verder kan helpen als niks meer lukt!
    Geduld is een schone zaak.
  • SayginSaygin Member
    Het is mij uiteindelijk gelukt. Succes verder..
  • bvdbosbvdbos Member
    I think you're forgot something: A thank you for the help so you wouldn't have to read the forum?
  • SayginSaygin Member
    edited May 2016
    I think you're forgot something: A thank you for the help so you wouldn't have to read the forum?
    Het is inderdaad gelukt. Ik wil in ieder geval de mensen bedanken hebben geholpen. My bad.. 
  • WebsterWebster Member
    My homey also is bricked orange ring and then red solid

    lots off problems downloading the updates lots of errors

    so now bricked homey :'(


  • Reset is mij ook gelukt.... Tnx all
  • Webster said:
    My homey also is bricked orange ring and then red solid

    lots off problems downloading the updates lots of errors

    so now bricked homey :'(


    Pull the plug, wait 30 min, put it back in.
    U will be surprised!
  • WebsterWebster Member
    Stil no luck

    also reset doesn't work

  • MarcoFMarcoF Member
    Webster said:
    Stil no luck

    also reset doesn't work

    support@athom.com
  • WebsterWebster Member
    @MarcoF

    Send the email yesterday

    so waiting for the support team to help me

    i now have a solid red led ring

    but i have hope it will be fixed
  • MarcoFMarcoF Member
    edited May 2016
    Webster said:
    @MarcoF

    Send the email yesterday

    so waiting for the support team to help me

    i now have a solid red led ring

    but i have hope it will be fixed
    all known issues, patience is the Kickstarter keyword :wink: 
     
  • WebsterWebster Member
    Still waiting for support to send me a mail

    if it is a know issue ,they should have a solution

    if there is a forum member who can help me please send me a pm


  • BumblezBumblez Member
    Sorry, Emile does not want us to supply the procedure for reverting your Homey to its original status - they should be the one to tell you if you should use that procedure, and what the procedure is. So you will have to wait for a reply from support, even if that may take a couple of days...
  • Is het sommigen nu al gelukt om de Setup te doorlopen? Ik kom in ieder geval nooit verder dan WIFI connected. Heb het al 10 keer of meer geprobeerd. Voor wie het wel is gelukt, wat heb je dan precies gedaan?
  • seirvseirv Member
    Webster said:
    My homey also is bricked orange ring and then red solid

    lots off problems downloading the updates lots of errors

    so now bricked homey :'(


    Same problem here. Send yesterday also an email to the support team.
  • agdejong said:
    Is het sommigen nu al gelukt om de Setup te doorlopen? Ik kom in ieder geval nooit verder dan WIFI connected. Heb het al 10 keer of meer geprobeerd. Voor wie het wel is gelukt, wat heb je dan precies gedaan?
    Ik geef in het Engels antwoord, mocht je het niet begrijpen geef dat da even aan.
    Can you tell us what color the ledring has, because that gives an indication what Homey is doing.
  • HansieNL said:
    agdejong said:
    Is het sommigen nu al gelukt om de Setup te doorlopen? Ik kom in ieder geval nooit verder dan WIFI connected. Heb het al 10 keer of meer geprobeerd. Voor wie het wel is gelukt, wat heb je dan precies gedaan?
    Ik geef in het Engels antwoord, mocht je het niet begrijpen geef dat da even aan.
    Can you tell us what color the ledring has, because that gives an indication what Homey is doing.

    My ledring went green when the WIFI was connected. After that I lost the connection to the HomeySetup network and nothing happened anymore (ledring stays green). The only option I have then is to unplug the Homey and start all over again. Resetting the Homey by holding it upside down doesn't work either.
Sign In or Register to comment.