This is the forum archive of Homey. For more information about Homey, visit the Official Homey website.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
The Homey Community has been moved to https://community.athom.com.
This forum is now read-only for archive purposes.
Setup failed, reset failed
mijn Homey hangt tussen wal en schip.
hij zei dat ie verbonden was met mn netwerk, dus het netwerk van HomeySetup bestaat niet meer.
toen ik mijn gebruikersnaam moest registreren lukte dit niet (ik moest dus inloggen) maar ipv deed ik een pagina refresh. Vervolgens kwam ik weer in het setup programma van Homey wat mij vertelde dat ik de WiFi van HomeySetup moet kiezen, echter is deze niet meer beschikbaar omdat ik een paarse ring heb en de Homey op mijn netwerk zit maar niet zichtbaar is in mijn netwerk.
vervolgens de homey op zijn kop gehouden voor 10 seconden tot wel een minuut maar resetten doet hij niet.
Momenteel kan ik er dus niets mee, wat nu?
hij zei dat ie verbonden was met mn netwerk, dus het netwerk van HomeySetup bestaat niet meer.
toen ik mijn gebruikersnaam moest registreren lukte dit niet (ik moest dus inloggen) maar ipv deed ik een pagina refresh. Vervolgens kwam ik weer in het setup programma van Homey wat mij vertelde dat ik de WiFi van HomeySetup moet kiezen, echter is deze niet meer beschikbaar omdat ik een paarse ring heb en de Homey op mijn netwerk zit maar niet zichtbaar is in mijn netwerk.
vervolgens de homey op zijn kop gehouden voor 10 seconden tot wel een minuut maar resetten doet hij niet.
Momenteel kan ik er dus niets mee, wat nu?
Comments
Homey is waarschijnlijk aan het updaten, wat van animatie geeft hij weer? Er zijn 2 verschillende
Ook werkt het recovery niet als ik HOMEY upside down hou.
Dit is updaten.
2 = ademend, breed naar niet breed (1 led) en weer naar breed (alle leds) dat rond gaat.
Dit is firmware herstel stand.
Optie 1 = wachten tot updaten klaar is
Optie 2 = stekker eruit halen, er weer erin doen, tussen de 6 en 10 seconden wachten en dan Homey op de kop doen tot Homey aangeeft hij gereset is. (dit duurt tussen de 10 en 20 seconden)
Als het langer duurt dan 20 seconden, word het een email naar support@athom.com
ga nu een mail sturen.
Wat moet ik doen?
Ik wist uiteraard wel dat HOMEY in BETA zit maar niet dat het hardwarematig dingen niet in orde waren.
Dit nog goed te verhelpen.
Neem gewoon contact op met support@athom.com.
I don't think it is hardware related, more like an update not being installed properly, which is still easy fixable, just make contact with support@athom.com
Doe de stekker er weer in en wacht geduldig af.
Als alles niet lukt kan je alleen maar mail sturen naar support.
Support is de enige die je verder kan helpen als niks meer lukt!
Geduld is een schone zaak.
lots off problems downloading the updates lots of errors
so now bricked homey
U will be surprised!
also reset doesn't work
Send the email yesterday
so waiting for the support team to help me
i now have a solid red led ring
but i have hope it will be fixed
if it is a know issue ,they should have a solution
if there is a forum member who can help me please send me a pm
Can you tell us what color the ledring has, because that gives an indication what Homey is doing.
My ledring went green when the WIFI was connected. After that I lost the connection to the HomeySetup network and nothing happened anymore (ledring stays green). The only option I have then is to unplug the Homey and start all over again. Resetting the Homey by holding it upside down doesn't work either.